Gå til innhold
Arkivverket

[#31356] Søker informasjon om Borger Andersen fra Vestfold


Gjest Morten Strand
 Del

Recommended Posts

Gjest Morten Strand

Hei alle, Jeg skulle gjerne hatt litt hjelp.Kan noen gi meg en pekepinn på hvor jeg finner foreldrene til Anders Borgersen, eller om noen har informasjon om dem.Far- Borger Andersen Mor- Johanne JensdatterAnders Borgersen Født- Skee 1820, Døpt- Stokke 23/04 - 1821 Gift- Stokke 28/12 - 1849, Anne Marie Tolfsdatter Gift- Sandar 07/10 - 1864, Berte Marie Johannesd- Død Tønsberg 1892 --Det blir vel noen regnværs dager i ferien, som jeg kan bruke på biblioteket tenker jeg.Hilsen Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I tellegg til Anders Borgersen finner jeg ved F.S. disse barna døpt i Stokke.LenkeBirthe Maia 2. okt 1824Elen 28 mars 1830Karen Anne dpt 25 des 1833Har du sett i bygdeboka for Stokke etter familien?Boka er digitalisert og søkbar.Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Ketil Firing Hanssen

Borger Andersen som Gunn har funnet på Emmerød i Sem i 1801, var bruker på Søndre Ås i Sem 1802-1829 og gift med Anne Andreasdatter (1780-1844). [url="http://www-bib.hive.no/tekster/sem_slagen/gaardshistorie1/14.html>LenkeDersom Johanne Maria er født i Stokke, må hun være datter av Jens Johannesen og hustru Helvig Christoffersdatter og født 1790. Her er hun i 1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Strand

Takk for svar Gunn Huglen og Ketil Firing Hanssen. Sitter nå og kikker i noen kirkebøker.Den Borger Andersen på Emmerød i Sem, er 32år i 1801 tellingen. Føler han er noe i eldste laget, men skal jo ikke utelukke ham av den grunn :0)Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Lurer på om dette kan være en søster av Anders Borgersen som er nevnt tidligere. En søster skulle ha navnet Birthe Maria og jeg finner en her som passer bra i alder.LenkeHar ikke funnet flere opplysninger om Borger Andersen, dessverre.Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.