Gå til innhold
Arkivverket

[#31357] Ørum, Alma Marie


Gjest Per Åsander
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Åsander

Søker informasjon om denne kvinnen, som iflg FT 1900 Fredrikshald er født i 1864 og driver egen syforretning i Skippergaden. Hun har to barn: Ragnar Olaf Hennings, f 1893 og Henry Augustin, f 1895. De tilhører det katolske trossamfunn. All informasjon er av interesse - på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Og her er det noe rart:I 1875 har familien flyttet til Oslo, men Maria er borte !!!! Og Laura f 1864 er tilstede. Er Maria blitt til Laura?LenkeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Jeg tror nok den første Alma Marie til Lars var den riktige. Navnet Henningsen i 1865, går igjen som et av etternavna til en sønn til Alma Marie i 1900-tellingen. Regner med at hun var gift Ørum. Ørum var også et sjøfarende folk i Halden, så det er vel mulig at mannen hennes var 'på sjøen' under tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei LivJa jeg ser det nå, så mine to første innlegg er nok de riktige, kanskje. Men det er jo pussig at det finnes to så 'like' familier i Sølvgata på den tiden.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Åsander

Takk for alle innlegg så langt ! Ja, visst virket det rart med disse to familiene på omtrent samme adresse ..... Skal se om jeg kan finne ut noe mer her på det lokale planet. Gravstøtta finnes, men er i en svært dårlig forfatning og det går faktisk ikke å lese noe mer enn Alma og Ørum ! (ligger godt skjult under gressplenen ! ! !)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.