Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Inger-Lise Neslein

[#31366] Min oldemor Henriette Margrethe Jæger - hennes aner?

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Neslein

Min oldemor Henriette Margrethe Jæger var født i Bergen i 1848(9?), død i Kristiania i 1914. Gift (2. gang) med Ole Severin Røren (fra Eker, Buskerud). I 1900-tellingen bodde de i Niels Juels Gade i Kristiania.Tror hennes far var seilmaker, men har problemer med å plassere henne i resten av Jæger-familien i Bergen. Kan noen hjelpe meg?Mvh Inger-Lise

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Dette er kanskje damen i 1865?Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Elin H Skibenes

Det er vel henne som blir døypt her: LenkeSer ikkje ut som foreldra var gift.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Jeg tror dette er en bra kandidat til Anne Margrethe/Henriettes mor).I følge 1865 tellingen var hun da 43 år, altså født ca. 1822.LenkeHer er ingen indikasjon på hvorfor hun brukte Moe som slektsnavn ved Henriettes fødsel, men det behøver ikke bety så mye.Hun kan ha bodd på en av Mo-gårdene i Værdal. Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Veldig spesielt at Henriette Margrethe fikk sin fars slektsnavn på denne tiden når foreldrene ikke var gift, og vel heller ikke ble det siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Viser til innlegg nr.8 / 1801 tellingen.Der er tydeligvis flere personer som heter Tyche Chr. Jæger.Her fant jeg en som er 9 år i 1801.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11263.wc2&gardpostnr=1&personpostnr=4&merk=4#ovre>Lenke Det er vel mer sannsynlig at det er han som giftet seg med Øllegård i 1818.Og da er nok Ahasverus og Mette Margrethe Jæger foreldrene til Øllegård.Her blir hun født.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive