Gå til innhold
Arkivverket

[#31366] Min oldemor Henriette Margrethe Jæger - hennes aner?


Gjest Inger-Lise Neslein
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Neslein

Min oldemor Henriette Margrethe Jæger var født i Bergen i 1848(9?), død i Kristiania i 1914. Gift (2. gang) med Ole Severin Røren (fra Eker, Buskerud). I 1900-tellingen bodde de i Niels Juels Gade i Kristiania.Tror hennes far var seilmaker, men har problemer med å plassere henne i resten av Jæger-familien i Bergen. Kan noen hjelpe meg?Mvh Inger-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg tror dette er en bra kandidat til Anne Margrethe/Henriettes mor).I følge 1865 tellingen var hun da 43 år, altså født ca. 1822.LenkeHer er ingen indikasjon på hvorfor hun brukte Moe som slektsnavn ved Henriettes fødsel, men det behøver ikke bety så mye.Hun kan ha bodd på en av Mo-gårdene i Værdal. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Veldig spesielt at Henriette Margrethe fikk sin fars slektsnavn på denne tiden når foreldrene ikke var gift, og vel heller ikke ble det siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Viser til innlegg nr.8 / 1801 tellingen.Der er tydeligvis flere personer som heter Tyche Chr. Jæger.Her fant jeg en som er 9 år i 1801.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11263.wc2&gardpostnr=1&personpostnr=4&merk=4#ovre>Lenke Det er vel mer sannsynlig at det er han som giftet seg med Øllegård i 1818.Og da er nok Ahasverus og Mette Margrethe Jæger foreldrene til Øllegård.Her blir hun født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.