Gå til innhold
Arkivverket

[#31374] Malthe


Gjest Knut Andreas Buck Øvergaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Andreas Buck Øvergaard

Søker opplysninger om Nils Malthe skal ha vært prrest på Skjelland .Hans sønn Johan Malthe flytte til Kristiansand og ble gift Johanne Bach de mine tiptiptipolderforeldre mange hilsen Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Når var Nils Malthe prest på Sjælland og når dro sønnen til Norge og ble gift med Johanne?Mvh Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Andreas Buck Øvergaard

Hei Grethe det vet jeg ikke ,men han ble gift16.021765 med Johanne Bach født 1745 mange hilsen Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Da er det vel dette giftermålet du sikter til? Men her i FS/VRI er året oppgitt til 1762 [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/VR/individual_record.asp?recid=30480904&lds=4&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>Lenke – men det kan være feil, for FS er ikke helt pålitelig bestanding. Imidlertid er det også dette som står i DA LenkeFinner følgende barn i FS/VRI:Nils, f. 3.11.1762, Kristiansand LenkeChristopher, 1764 LenkeElse Marie, 1766 LenkeNils, 1767 LenkeAnne Margrethe, 1770 LenkeKaren, 1772 LenkeAnne Margrethe, 1773 LenkeNils, 1778 LenkeMen alle disse opplysningene har du sikkert fra før. To barna til Johan Malthe og Johanne heter Christopher og Else Marie. Blant døpte i Kristiansand i DA har jeg funnet disse barna med foreldre Christopher Bach og Else Marie Johannesdatter:Et dødfødt barn i 1740 Lenke og introduksjonen LenkeOg dette må da være JohanneLenkeJohannes, 1745 LenkePeder, 1748 LenkeSkredder Christopher Pedersen Bach og Else Marie Johannesdatter (ved giftermålet registrert som Ase Maria) Bornholm ble gift i 1740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Andreas Buck Øvergaard

Hei Grethe Mange takk for din hjelp.Christopher er min tiptipolderfar,han ble gift med en fransk adelskvinne.De opplysninger jeg om deres opphav har jeg fått ifra en slektning i USA. mange hilsen Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Christopher Malthe, som også var byskriver i Christiania, ble vel gift med Louise Alexandrine Aimée Vedastine le Normand de Bretteville ? Og hun var etter mine notater kusine av Charlotte Corday, mer kjent som Marats morderske. Men adelskvinne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Men han jeg finner i Kristiansand heter da Bach og ikke Malthe? Jeg trodde det var presten på Sjælland og hans sønn som het Malthe, og at skredder Bach da må være Malthes svigerfar..?! Og denne Bach giftet seg altså med en dame ved navn Else Marie Johannesdatter Bornholm -det høres ikke særlig fransk ut. Og Johanne er altså datter til ekteparet Bach/Bornholm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Grethe, jeg skjønte ikke helt hva du mente med (7) om innlegget hadde sammenheng med Christopher Malthe. Han var født i Christiansand 1764 (som du også har en FS-peker til), gift med nevnte franske dame i Solum i Bratsberg Amt 1798. Der finnes de også begge ved folketellingen 01.02.1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Andreas Buck Øvergaard

Hei Grethe.Det er far til Jahan Malthe jeg søker.Tror at må være født i Danmark hvor hans far var presr og het Nils som flere av hans barn.Men alle opplysninger rundt i andre er like velkommen mange hilsen Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Unnskyld, Geir, nå skjønte jeg hvorfor ikke du skjønte noe av innlegg 7. Jeg glemte at Johan og Johanne hadde en sønn som het Christopher; jeg var så fokusert på morfaren, Christopher Bach. Nå er jeg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Andreas Buck Øvergaard

Har fått vite Johan Malthe var snekker og kom til Kristiansand 1761 ifra Naskov Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 6 måneder senere...
Gjest Ole Kr.Schouverøe

Jeg sendte en kopi hvor det sto Naskov,men jeg har nå fått tak i boken om Hubert-slekten fra Kr.sand.Der står det at de var fra NAKSKOV-det gjør det litt lettere å finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut andreas buck Øvergaard

Hei Ole Har funnet ut at Johan Malthe ble døpt 17.04 1731 i Holbæk på Skjelland og at het at far het Niels Malthesen Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.