Gå til innhold
Arkivverket

[#31395] Foreldre til Gjertrud og John Elias Henriksen fra Lenvik i Ofoten.


Gjest Oddrun Ronessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddrun Ronessen

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med dette ekteparet, selv om jeg har lite opplysninger om dem?Gjertrud og John Elias Henriksen hadde fem barn: BenjaminHansAntonOskarJohan Martin f.27.01.1881 og d.11.09.1962Pikenavnet til Gjertrud vet jeg heller ikke, men begge skal ha tilknytning til Evenes i Nordland.Vennlig hilsen Oddrun Ronessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Ronessen

Hei Anne Lene.Takk for nyttige opplysninger. Jeg er nå kommet et langt skritt videre, men jeg leter fortsatt etter foreldrene til Gjertrud Benjaminsdatter f.1844 og John Elias Henriksen f.1841. Ser at John Elias etniske bakgrunn er k k. Noen som vet hva det betyr?Vennlig hilsen Oddrun Ronessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

FT Evenes 1865, gården Lenvik. Johan Henriksen født i Sverige, en mulig kandidat for den John Hendriksen du søker? Lenke Synd at ikke kirkebøkene fra området dekker det aktuelle tidsrommet, for giftermål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Ville bare gjøre oppmerksom på at når det står kk under etnisitet så står første bokstav for nasjonalitet mens andre bokstav står for språk.John Elias var av kvensk avstamning og snakket kvensk, Gjertrud var norsk og snakket norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

John Elias Henriksen og Gjertrud Marie Benjaminsdtr ble viet 5/1-1872 i Evenes. Foreldrene til John (Henrik Henriksen og Eva Kaisa Johannesdtr) var fra Sverige. Far til Gjertrud (Benjamin Larsen) var fra Tjeldsund, mora (Ane Birgitta Pedersdtr) fra Ballangen. la9ui@arrl.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.