Gå til innhold
Arkivverket

[#31397] Sogndalsslekter: Hausum / Husum, Resaland og Hundere.


Gjest Randi Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Hagen

Hei,Søker opplysninger om PER IVARSSON HAUSUM / HUUSUM født ca. 1761 i Sogndal. Han var gift 2. gang 11-5-1812 som enkemann med ANNA ELLINGDATTER RESALAND HUNDERE f. 1-12-1781 Resaland i Sogndal.Jeg kjenner ikke hans opphav, men hennes foreldre skal være ELLING PERSEN (/Ellend Pedersen) gift 11-10-1765 Sogndal med SYNNEVA HERMUNDSDATTER.(han: Stedje, hun: Resaland) Ved FT1801 var disse bønder og gårdbeboere på Hundere i Sogndahl, han var 57 og hun var 52. Videre bakover kjenner jeg ikke anene.Alle opplysninger om opphav, forslag til kilder m.m. mottas med TAKK!Hilsen Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Kari Einersdotter var fødd i Sogndal kring 1742, men voks opp på Tørvi i Hafslo der ho 25.6.1759 gifte seg med Iver Pederson frå Ormelseng i Sogndal, fødd i Sogndal kring 1727. Far hennar, Einer Erikson (1720-1785), var frå Venjum i Hafslo, medan mor hans, Gunnhild Iversdotter (1692-1758), var frå Bjørk i Luster. Begge desse ættene er/vert omskrivne i Gards- og Ættesoga for Luster.Om sonen Peder d.e. har eg følgjande (i manuskriptet mitt):c. Peder Iverson d.e., døypt i Sogndal 11.12.1763, d. som kårmann på Husum 5.10.1841. Han gifte seg første gongen i Sogndal 19.1.1802 med Gunhild Ellingsdotter frå Hundere i Sogndal, døypt i Sogndal 6.7.1777. Men Gunnhild vart gravlagd frå Husum 27.4.1810, og Peder gifte seg att i Sogndal 11.5.1812 med Anna Ellingsdotter, ei søster av første kona og likeins frå Hundere i Sogndal. Ho vart døypt i Sogndal 1.12.1781. Peder tok over som gardbrukar på Husum i Sogndal etter foreldri sine og fekk i alt seks born, fire frå første ekteskapet og to frå det andre.Men kan du, Randi, supplera med ein dødsdato for Anna Ellingsdotter??Med venleg helsing,Lars E. Øyane (bygdebokskrivar Luster)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her er skifte etter Gunnhild. Namn arvtakar: Gunnilde, EllendsdtrGard: Husum, nr.:5Husmannsplass:Yrke: GaardmandskoneSkipreide: SogndalProtokoll/side: 12b-442Datering: 1809-1813Dato: 12.6.1810Eiga: 349 Dalar, 5 ort, 6 skilling Gjeld: 57 Dalar, 3 ort, 7 skilling Netto: 292 Dalar, 1 ort, 15 skilling Merknad: Personar i skiftet : (1) Peder Iversen Enkenamd (2) Ellend Pedersen 8 Aar Søn (3) Karie Pedersdatter 5 Aar Datter (4) Gunnilde Pedersdatter 1 1/2 Aar Datter (5) Sorenskrivaren Kreditor (6) Lensmand Kreditor (7) Lensmand Kreditor (8) Ingebrigt Olsen Eggum Kreditor (9) Far Peder Iversen Huusum Formynder for Gunnil (10) Peder Nielsen Staveteig Formynder for Sønnev (11) Sønneve Pedersdatter 4 Aar Datter (12) Giest Olsen Eggum Kreditor (13) Morbror Hermund Ellendsen Hunderie Formynder for Ellend (14) Far Peder Iversen Huusum Formynder for Karie (15) Boets gjeld KreditorMvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Hagen

Takk for nyttige opplysninger!Jeg tror jeg fant fødsel til min SYNNEVA HERMUNDSDATTER i 1749 [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100070855479&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9SoFj&juris2=SoFj&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Sogn+Og+Fjordane&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke og til søsteren hennes som ble født året før, i 1848 Lenke og som døde samme år LenkeJeg reagerer imidlertid på to ting. 1. Navnet Osele / Ojela brukes parallellt med Åshild om denne 'Eriksdatter Reppen' som skal være mor til Synneve. Hva het hun egentlig? Jeg fant paret Åshild Eriksdatter Reppen og Hermund Johannesen gift i Sogndal 18-11-1740.2. Synneva Hermundsdatter må ha nettopp fylt 16 år (..) da hun giftet seg med Erlend Pedersen 11-10-1765. Hun var døpt 20-7-1749 i Sogndal, etter det jeg kan se. Jeg finner henne død på Hundere i 1810, der oppgis også 1749 som fødselsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Reppen

Navnet Osele og Åshild er variantar av Ursele/Ursula. Prestane valgte sine eigne variasjonar av navn. Ursele/Ursula/Osele/Åshild Eriksdtr. var født ca. 1710 på Hildeskår og døydde 1789 på Hundere. I orginalkjelda, kyrkjebokinnføringa, står det: Ursele Erichsdtr. Hyldeschaar, då ho gifta seg 24.06.1733 med Johannes Monsson Reppen, enkemann, 1686 - 1739. Då ho gifta seg med Hermund Johannesson Resaland, 1720 - 1793, den 18.11.1840 er ho også innført som Ursele Erichsdtr. Varianten Osele var brukt i orginalkjelda då Synneva vart døypt i 1749. Fylkesdatabasen S. og Fj. har valgt å kalla Ursele for Ursula då ho gita seg i 1733, og Åshild då ho gifta seg i 1740. I 'Heimbygdi vår, Sogndal' hefte 4, side 34 er ho også kalla Åshild. Alle desse variantane kan skape ei viss forvirring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Eg kan leggja til at det i nabobygdi Luster var eit par ''jenteborn'' på 1700/1800-talet som heitte Oselda. I alle fall ei av dei er utan særleg tvil oppkalla etter bestefar sin, Ole! Men meir vanleg vart det sidan å kalla opp jentene Olina etter Ole!På same viset finn me i Luster oppkallingar som Torgerstina (etter Torger), Tøgermina (etter Tøger) og Idevarstina (etter Iver)!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.