Gå til innhold
Arkivverket

[#31403] Lars Ingebrigts. Asbø f 1796-1798 åsbø i Halsa MR og Brit Jonsdter Oppistu Åsbø


Gjest Bjørn Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Eide

Hei! Håper noen kan bidra med opplysninger om dette ekteparet. Jeg regner med at Lars Ingebrigtsen Åsbøe er den som i FT1810 er oppført som 3 år og faren er Ingebrigt Larsen 41 år i Stangvik pr.gjeld.Halsaboka 2 opererer med samme ektepar på Nistu Åsbø s.129 , men der er sønnen oppført som Lasse og at han giftet seg brit jonsdotter ,trolig fra Oppistu Åsbø. De fikk 5 barn, blant annet ei datter Randi. Hun ble gift med Ola Josvason Kanestrøm ( gards og ættesoge for Straumsnes s. 125. Disse to er mine tippoldeforeldre. Håper noen kan bidra med opplysninger. mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Johannes Haltbakk

hei Bjørn Eide Fant du ut mer om Lasse og Brit? Lasses søster Anne var min tipp-tipp-odemor - og derfor er jeg interesser om du vet noe om Lars(lasse) sine foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.