Gå til innhold
Arkivverket

[#31422] Brødrene Sverre, Thorleif og Trygve Dahl, bosatt i Oslo 1900


Gjest Gullbjørg Storvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gullbjørg Storvik

Hei. Brødrene var født i Vadsø. Sverre var f. 1880, og var konditorsvenn hos konditor Paul Malhorn. Han bodde i Akersgt. 35 i 1900. Thorleif var f. 1881, og var snekkerlærling i 1900. Han bodde på læregutthjemmet i Pilestredet 35. Trygve var f. 1893, og var i 1900 pleiesønn hos sin mors søster Nanna Sabine Gylche i Arbinsgt.4. Jeg undres om det er noen som vet noe om brødrene videre? Jeg har ikke funnet at de forlot landet. Deres bror Olaf som var f. 1877 dro til Amerika og ble gift der. Han døde i Duluth 1964. Søsteren Borghild var f. 1885, og hun dro også til Amerika, og døde i Chicago 1972. Den andre søsteren Vivikke var f. 1889, hun tok utreise 18.09.1912 fra Oslo med reisemål Canada. Mer om henne vet jeg ikke. Takknemlig for etthvert svar. Hilsen Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Siden brødrene bodde i Oslo i 1900, kan det jo tenkes at du kan finne dem i byen også etter den tid. Kanskje du derfor skulle kontakte Byarkivet i Oslo [url="http://www.byarkivet.oslo.kommune.no/OBA/henvend.asp>Lenke, hvor de bl.a. har kommunale folketellinger hovedsakelig for årene 1899-1954. Tellinger eldre enn 60 år er fritt tilgjengelige for publikum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiHer kan du bestille en obituary på Oluf Dahl, Den kan muligens inneholde opplysninger om hvor søsken befinner seg Lenke Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.