Gå til innhold
Arkivverket

[#31433] Harald Pedersen født 29/12-1885 på Hamar


Gjest Marit Nyhus
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Nyhus

Harald var uekte sønn av min oldemor og var i 1900 oppført som tjener på Hilleren i Ullensaker. Han ble også konfirmert i Ullensaker 14/10-1900 bosted Randby.(funnet i Digitalarkivet) Finnes det bygdebøker for dette området der det kan finnes noe om ham i evt. gardshistorie. Jeg er ikke kjent i dette området. Det kunne vært fint å finne mer om hans videre skjebne. Takk for hjelpenMarit Nyhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrine Magne

Noen trykte kilder for Ullensaker: LenkeHer vises også personer som kan gjøre oppslag i bøkene for deg! :-)Lykke til og god sommer, Cathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

hei Jeg bor i ullensaker for de sm ikke vet hvor Jessheim...jeg søkte nettopp på harald pedersen i register over døde 1901-1999 i Ullensaker, men fant ingen som passet (det var kun 1 person født 1890 død 1911... du finner dette ved å gå inn på www.slekt.nouten å gå for langt inn i nåtiden, hva vet du om denne personen?mvh arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Takk til Cathrine for tips om kilder. Til Arild. Jeg vet ingen ting om denne Harald. Jeg fant ut at min oldemor fikk to barn med samme mann før hun ble gift. Det andre barnet bodde i 1900 i Vang Hedmark. Begge barna ble satt ut 'på landet' som det het på fattigvesnets regning. Ingen av disse to barna er nevnt i dødsfallsmeldingen etter henne så jeg går ut fra at de ikke hadde mer kontakt med sin mor eller at de er døde før 1929 da hun døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

hei igjenjeg tittet nå igjennom ullensakers bygdebok bind 2, må bare beklage at ikke fant noe om din Haralddette blir vanskelig, da vi vet så lite.jeg tror du må vente til 2010 for å kunne lete i folketelling for 1910har du muligens noen muntlige opplysninger som du kan ha hørt tidligere om hvor det kan ha blitt av ham?arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Jeg har ingen oppl. om denne Harald fra før. Jeg kom tilfeldigvis over at min oldemor hadde fått to barn før hun ble gift. Dette har ingen i slekta vist noe om. Jeg har funnet en Harald Pedersen Uvesund som i 1905 utvandret til Amerika fra Nes på Romerike. Var oppgitt til å være 21 år gammel da. Vet ikke om dette kan være samme person. Er det noen som har mulighet til å sjekke utflytterlister derfra for å sjekke om det er samme person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.