Gå til innhold
Arkivverket

[#31435] Skiftedesignasjon i Nordhordland 1747.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg ser at der er en skiftedesignasjon i 1747 etter Peder Monsen Florvåg.Jeg finner ikke ham igjen i skifteregisteret for samme området.Står der noe mere i skiftedesignasjonene enn det som er å lese her?Lenke Og hvofor finner jeg ikke noe skifte etter samme mann på Florvåg? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det mangler mange skifteprotokoller for Nordhordland: 1716-1757, 1763-1776, men for deler av disse manglende periodene finnes det skiftedesignasjoner. Designasjonene omfatter bare de umyndige arvingene og deres midler. Det vil nok ikke være mer å finne i designasjonsprotokollen enn det som er gjengitt i databasen. Hensikten med designasjonen var å vite hvem som skulle ivareta de umyndiges midler.Det er følgelig ikke mer å finne enn det designasjonene forteller i disse periodene med lakuner i skifteprotokollrekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for svaret, selv om jeg dessverre ikke fikk det svaret jeg ønsket meg. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.