Gå til innhold
Arkivverket

[#31447] Skaare; Sveen SB


Gjest Gerd H Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gerd H Aasen

Er det noen som kan finne ut navn og datoer paa anene til de folgende: Gaute Andreas Bleivik, f; 1871 paa Skaare, d; juli 24, gravlagt juli 1923. Gaute's hustru var Kaia E Olsen, f: 1877- Sveen SB. De hadde seks barn som jeg vet on: Hans; Martin; Olaf; Marie, saa vel som en datter til som jeg tror var Magnhild, men er ikke sikker paa det. Paa forhaand tusen takk! Gerd H Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Vi kan jo starte med 1900 tellingen.Barna benytter etternavnet Hansen, vilket får meg til å tro at det var Gautes patronym.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Og om vi går til 1865 tellingen på Bleivik, vil det forundre meg meget om ikke dette er Gautes foreldre og besteforeldre (farmor/farfar) LenkeFamilySearch IGI bekrefter mistanken min.Den viser at Gaute Andreas ble f. 15.07 og døpt 20.08.1871 av foreldre Hans Knud Paulsen og Mette Marie Gautesdtr. Samme kilde viser at de giftet seg i Skaare 20.05.1862. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Om du ser på 1900-tellingen i innlegg nr 2, så finner du Kaias foreldre der. I følge FamilySearch VRI ble Kaja Elisabeth født i Sveio 31.05 og døpt 24.06.1877.Foreldrene var Karl Olsen og Martha Elisabeth Larsen.De giftet seg i Sveio 17.03.1876.Karls far var Ole Mikalsen og Marthas far het Lars Larsen.Den samme kilden viser også at Karl Olsen ble født 06.12.1855 og døpt 16.12. i Sveio av foreldre Ole Michaelsen og Marthe Pedersdtr.I 1865 finner du Karl Olsen som fostersønn på gården Birkeland.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61216&gardpostnr=584&personpostnr=3187&merk=3187#ovre>LenkeDen samme kilden viser at Martha Lisbeth(Elisabeth) ble født i Sveio 23.05 og døpt 13.06.1852.Foreldrene var Lars Larsen og Ingeleiv Olsdtr.Og den familien finner man her i 1865. LenkeOg Martha E. var ute å søkte tjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hans Knud Paulsen var født 26.06.1832 og døpt 01.07.Foreldrene var Paul Hansen og oline Knudsdtr. som du finner i 1865 (innlegg nr.3)Mette Marie var født og døpt 07.02.1840.Foreldrene var Gaut Osmundsen og Mette Christine Christiansdtr.Hun finner du som enke her i 1865 med Mette Maries søsken.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Johan Arthur Hansen

Jeg har mange av forfedrene til Gaute Andreas og Kaia E. Olsen. Kan sende dem på e-mail hvis du ønsker flere opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.