Gå til innhold
Arkivverket

[#31448] Vitner/forlovere i ekteskap Gierringvig, Bjørndalen og Myhren - Skjold skipreide


Gjest Oddvar Søreide
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddvar Søreide

Lurer på om dere kan hjelpe meg med opplysninger om vitner/forlovere i noen ekteskap i Skjold skipreide.I 1712 gifter Lars Thomassen Gierringsvig seg, navnet på kone ukjent [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=vigd1663_1&gardpostnr=17714&merk=17714#ovre>Lenke Kan jeg få opplyst hvem som er oppført som vitner/forlovere ved dette ekteskapet?I 1669 gifter Rasmus Olsen Bjørndalen seg med Apelune Andersdatter Lenke Kan jeg få opplyst hvem som er oppført som vitner/forlovere ved dette ekteskapet?I 1675 gifter Mogens Larsen Myren seg med Anne Pedersdatter Lenke Kan jeg få opplyst hvem som er oppført som vitner/forlovere ved dette ekteskapet?I 1667 gifter Mogns Mathiasen Myren seg med Mari Erendsdatter Skaare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Opplysningen om vielsen i 1712 er hentet fra regnskapet. Der står ikke vitner.5. oktober 1667: Lars Arnesøn, Peder Knudsen.1. juni 1669 forlovere: Wilhelm Segelmager, Lars Louritzøn.3. oktober 1675: Thomas Olsen, Maans Pedersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.