Gå til innhold
Arkivverket

[#31458] Mari Jensdatter Bagstevold / Bollerud, født 1762 i Eiker


Gjest Kai S Gurrik Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Mari Jensdatter Bagstevold / Bollerud er født 1762 i Eiker. Der blir hun døpt den 28.februar 1762 (etter hva jeg har fått oppgitt). Hennes foreldre skal være Jens Andersen og Lisbet Erlandsdatter.Mari Jensdatter får et uækte barn i 1798 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=dp06241785&gardpostnr=3196&personpostnr=9584&merk=9584#ovre>Lenke (Jens) med en Ole Tostensen Huseby. Jeg vet ikke noe mere om han. Etter det jeg vet og skjønner utav folketellingen 1801 så gifter ikke Mari jeg med barnefaren Ole. Lenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Det er litt sent for meg. Jeg ønsker å få rede på forfedre av nevnte personer, og etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Jens Andersen og Lisbet Erlandsdatter er mine 5 x tippoldeforeldre. Aner ikke hvor de kommer fra.De hadde følgende barn:Anders Jensen født ca. 1747,Ingeborg Jensdatter født ca. 1753,Lars Jensen født 17 Mar 1754,Ole Jensen født 1759,Mari Jensdatter født 1762,Marthe Jensdatter født 1765,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Takk skal du ha Jon for en oversikt over Jens og Lisbeth's barn. Men er det ingen som vet hvor disse kommer ifra? Hvem er deres foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

De døpte jo sin eldste (?) sønn på Kongsberg i september 1747. Kanskje er de også viet der 1746-1747? Hadde vært flott å fått sjekka det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.