Gå til innhold
Arkivverket

[#31460] Er det noen som vet noe om Agnes Jakobine Andersen .


Gjest Inger F.Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger F. Kristiansen

Hei Far hennes hetter Jacob Andersen mor Josefine Gulbrandsen.Disse giftet seg 5/3-1862.hUN SELV VAR GIFT MED Karl Sigurd Kristiansen Han var født 1878.Konfirmert 9/4-1893.Det jeg lurer på er flere opplysninger om hennes foreldre. M.v.h. Inger F.Kristiansen P.s. Det er i Kristiania hun bodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

HeiPerson nummer 18 i lenken i innlegg 4, Andreas Andersen, kan kanskje være en bror av Jacob.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Under leting etter foreldre til Jacob Andersen f. Aker ca 1825 i følge folketellingen, finner jeg flere mulige kandidater.Festet meg ved denne f. i Ullensaker. LenkeDet er også en med samme navn f. samme år i Ullensaker i følger Fam. S. Du får se om du kan få hjelp til å sjekke opplysningene mot kirkebøker i Aker.Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger F.Kristiansen

Tusen takk GUNN Det er riktig .Skulle gjerne vist litt mere om dems bakgrun. M.v.h. Inger F.Kristiansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg en passende dame i alder til Josefine Gulbrandsen, f. ca. 1841 i følge folketellingen.Lenke Det var også en dame med samme navn og alder f. i Nittedal. Du finner begge på Family search.Kirkebøker må nok til for å sjekke dette.Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger F.Kristiansen

Hei GUNN jeg har skrevet i mine notater at han Jacob har ei søster,som er født 1827.Finner du ut om det er den samme Jacob som er født i Ullensaker. Jeg har skrevet at hans far hetter Jacob Andersen men detkan være feil.Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger F.Kristiansen

Jeg har skrevet hennes mellom navn som Amalin Hun er 20år i 1862 da dem gifter seg.Jeg kommer ikke inn på den lenken som du har lagt ut om dems gifte mål.Det kan jo være den riktig Josfine.Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei!Jeg forstår ikke helt at lenken for giftemålet til Jacob og Josefine ikke virker?For meg kommer jeg rett på Family search IGI. Her har Josefine mellomnavnet Amalie som du nevner.Men dessverre er ikke den Josefine Gulbrandsen som er døpt i Domkirken i Oslo, og heller ikke den Josefine som er fra Nittedal , rett person.Hun fra Oslo heter Mathilde til mellomnavn, og damen fra Nittedal har Helene som mellomnavn.Dette var de Josefinene jeg har funnet f. ca 1841.Skal lete litt bedre. Har du prøvd selv med søk på Fam. search, mormonernes database?Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved søk på foreldrepar Anders Jacobsen og Anne Jonsdatter finner jeg følgende barn på F. S.Ole Andersen , BjerkeEie f. 23 aug 1834 , Ullensaker , Akershus, Norge.Anne Andersen f. 11 des 1837, dpt 7 jan 1838, Ullensaker...Johan Andersen f. 30 mai 1820,dpt 4. jun 1820.Marthe Andersen f. 14 feb 1823,Bjerkeeie.Jacob Andersen , Bjerkeeie, f. 17 jan 1825, dpt 23 jan 1825.( Sikkert oppkalt etter den eldre bror som vel er død tidlig)Marthe Andersdatter , Bjerkeeie , f. 11 jul 1829.( sikker oppkalt etter den eldre søster?)Alle barna er født på Ullernsaker.Det er nok noen muligheter for feil i datoer her. Du bør nok få hjelp til å sjekke i kirkebøker.Morens etternavn varierer mellom Jonsdatter og Johannesdatter, men det brukes nok litt om hverandre.Skal se om jeg finner flere opplysninger.Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Kanskje dette er Josefine:JOSEPHINE AMALIE JENSEN Female Event(s): Birth: Christening: 20 NOV 1842 Domkirken, Oslo, Akershus, NorwayParents: Father: JAN GULBRANDSEN Mother: CHRISTINE ELISABETH ANDERSDRMessages: Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.Source Information: Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type: C424657 1836 - 1850 0255748 Film NONEOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger F.Kristiansen

Takk skal dere ha.Det kan være riktig dame Men her står det Jensen som etternavn.Jeg fant da dem giftet seg i 1862.Står det far John Gulbrandsen. Så det kan være riktig dame. M.v.h.Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Mht. Christiania er FamilySearch nærmest uinteressant første del av 1800-tallet ( og selvsagt for enda eldre opplysninger) og det samme gjelder i hovedsak mye Aker.Dersom opplysningene i (3) er korrekte, sier Østre Aker Mini 1 f.359 no.3 at slakter Jakob Andersen var født på Aasen, Sagene og er 35 år (05.03.1862). Hans far har samme navn, Jakob Andersen. Pike Josephine Amalia Gulbrandsen er oppgitt til 19 1/2 år og hennes fars navn skal være Jahn Gulbrandsen. Da hun er født i Christiania.Altså er det riktig Josephine Amalie som Odd oppgir i siste innlegg, født 05.07.1842, døpt i vor Frelsers Kirke, Christiania 20.11.1842 med foreldre marketenter Jan Gulbrandsen og Christine Elisabeth Andersdatter som foreldre ( Oslo Domkirke Mini 12 p.371-372 no.310 ).Jacob (som ventet med c) var født 18.02.1827 og døpt 13.05.1827 i Aker kirke, Foreldre slakter Jacob Andersen og kone Johanne Tostensdatter, Aaseneie. (Aker Klok 4 p.416).NB. Jeg har ikke vist noen sammenheng mellom disse og den Agnes Jakobine som er oppgitt i (1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger F.Kristiansen

Agnes ble gift med Karl Sigurd Kristiansenfødt 1878.Konfirmert 9/4-93.Det er riktig det står slagter på hennes far Jacob Andersen.Fant det engang i 1900 Petrus sto det.Men det som er greit om det er noe og finne tilbake på hennes foreldre. Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.