Gå til innhold
Arkivverket

[#31461] Elen Marie Hansen Født 26/8-53 Er det noen som vet.


Gjest Inger F.Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Flood

I hvilken menighet i Kristiania ble Elen og Hans gift i 1876? Er det foreldrene hennes du vil vite navnet på, eller har du navnet på dem, siden har fødselsdatoen hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger F. Kristiansen

Hei Det er foreldrene hennes ,det er riktig.Hun kan komme fra Aker.Men er ikke helt sikker. M.v.h. Inger F. Kristiansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger F.Kristiansen

Hei Jeg har funnet at hun er født 1854.Er det noen der ute som vet hvem hennes foreldre er. Tusen takk skal du ha.Men jeg tror ikke det er hun her som er 14år. Men takk. M.v.h.Inger.F.Kristiansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Kan det være denne:Elen Marie Sex: FEvent(s): Birth: 18 May 1854 Place: Christening: 11 Jun 1854 Place: Oslo, Akershus, Norway Parents: Father: Hans HANSEN Mother: Anne Dorthea ERIKSDRSource Information: Batch Number: C428243 Source Dates: 1852 - 1857 Film or Fiche Number: 255734 Collection Details: Aker, Gamle Aker; Den Norske KirkeOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger F.Kristiansen

HeiTusen takk.Det er nok riktig.Men jeg skulle gjerne vist litt mere om hennes foreldre. Vet noen der ute det. m.v.h Inger F.Kristiansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I Christiania 1865-telling finner jeg en Anne Dorthea Eriksdatter gift med Anders Hans. Sørby. med en del barn, finner ikke Elen Marie Hansen her?Kan hun bo et annet sted i 1865 tro?LenkeVet jo ikke om det er samme familie, men kombinasjonen Anne Dorthea Eriksdatter passer bra. Skal se hva jeg ellers kan finne. Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger F.Kristiansen

Hei Gunn Tror ikke det er riktig for hennes far heter Hans Hansen.Men det er hyggelig å få hjelp.Takk Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Viser til innlegg 2: I hvilken menighet? Kristiania besto av opptil flere menigheter ipå midten av 1870-tallet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger F.Kristiansen

Jeg vet at dattern Anna Jørgine ble født i Østre Aker Født 24/8-78 Konfirmert 9/10-1892 Det kan være Østre Aker. Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Lurer litt på om denne Hans Olsen og hustru Elen Marie i 1900-tellingen kan ha noe med din familie å gjøre?LenkeHar ikke greid i finne vielsen i 1876. Finner heller ikke datteren Anne Jørgine f. 1878. Kan hun være flyttet ut i 1900, ikke umulig etter konfirmasjonen. Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger F.Kristiansen

Takk igjen. Jeg har funet dette en gang selv for lenge siden. De ble i Oslo.Anna Jørgine giftet seg med Ludwig Ferdinad Magnussen født 1878.Det er jeg helt sikker på.Det er jo foreldren til Elen Marie som er vanskelig og finne. Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den Elen Marie Hansdatter som jeg finner nærmest i alder er denne damen. LenkeIkke enkelt å finne andre som passer helt. Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger F.Kristiansen

Det blefunnet Elen Marie ,far Hans Hansenmor Anne Dorthea,Eriksen,Det jeg ønsker er mere opplysninger om hennes foreldre. Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Til første innlegg, de giftet seg ikke i Christiania, men i Østre Aker 26.11.1876. Hans Fritjof Olsen står oppført som født 26.06.1853 (ikke 26.08.53) og far Hans Peter Olsen. Hun står oppført som født 18.05.1854 (1854 opplyses i innlegg 5), hennes far Hans Hansen. I innlegg (6) gis riktig opplysning, men feil sted og kirke som vanlig i FS for denne tiden, Aker er stedet og Aker kirke er kirken, 'Gamle' Aker var ikke 'oppfunnet' ennå.Men dette ligner en gjettelek hvor én og én opplysning kommer etterhvert som forslagene strømmer på som i (5), (9) og (12). (Men uten den viktige kildehenvisning.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger F.Kristiansen

DU har vel rett der.Det er jo hennes foreldre som jeg vil gjerne vite om.Innlegge nr 6 der kom jo det frem de riktige. Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.