Gå til innhold
Arkivverket

[#31470] Jens Hansen,Født 1721 Steigen


Gjest Roar Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roar Paulsen

Jens var gift med Malena Rasmusdatter,født1741 Steigen.Søker dødsår for begge og hvem var forfedrene til Jens.Takknemlig for alle svar.MVH Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Da er vel dette giftermålet:Jens HANSON Marriage: Spouse: Malene RASMUSDRMarriage: 08 Jan 1767 Place: Steigen, Nordland, NorwayAv FS/VRI ser jeg at Jens og Malene hadde fire barn: Nils, døpt 3.10.1773; Carnelis (Cornelis i 1801), døpt 1.10.1775; Ole, døpt 29.11.1778 og Henning, døpt 11.3.1781. Hvis Jens er født i 1721, var han altså 60 år gammel da yngstesønnen Henning ble født og dette stemmer også med folketellingen 1801, hvor Jens Hansen er 80 år gammel, bosatt på Waag i Steigen: LenkeAlle disse opplysningene har du vel, men jeg legger dem inn…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei. I skifter i Steigen finner jeg Jens Hansen, skiftet åpnet på Vaag i Engeløy 28.04.1808. Formue 279-0-0. Gjeld 209-1-11. Arvinger er kona Malena Rasmusdatter og barna Johan, Cornelius, Nils, Jonas, Henning og Hanna. Jonas står oppfort som holdsmann, Vaag i Engeløy, gift. Nils er på Sommernæs i Ledingen som tjener hos en Hans Olsen. Cornelius på Korsakersteigen i Engeløy, gift. Henning oppført på Vaag i Engeløy. Hanna oppført samme sted, 42 år, ugift. Verge Gregus Jensen, Vaag.Finner ikke skifte på Malena. Håper uansett at dette kan være noe til hjelp.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.