Gå til innhold
Arkivverket

[#31472] Hvem var foreldrene til Andrine Jacobsdatter f 1834 i Fredrikshald?


Gjest Kristina Samsing
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristina Samsing

Dette er sansynligivs min tippoldemor Andrine i FT1865. Lenke Andrine giftet seg med Hans i 1865. Andrine hadde datteren Andrea (min oldemor) fra før. Andrea er født i Berg 15.5.1864. Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne foreldre og evt søsken til min tippoldemor Andrine Jacobsdatter sansynligvis født i 1834.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei Kristina!Kan det være denne:ANDRINE ELISE JACOBSEN FemaleEvent(s): Birth: 16 SEP 1835 Christening: 29 NOV 1835 Berg, Ostfold, Norway Parents: Father: JACOB ANDERSEN Mother: METTE OLSDRMessages: Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.Source Information: Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type: C423653 1832 - 1842 0125859 Film NONEOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina Samsing

Hei Odd Takk skal du ha. Det er ikke umulig at det kan være rett. Jeg vet at når min oldemor Andrea ble døpt het 2 av fadderne Martin Andersen og Magnus Andersen. Begge mener jeg å ha funnet igjen i Berg. Det kan jo styrke det du har funnet. At det i FT1865 står at hun var født i Fredrikshald behøver jo ikke å stemme. Dette ser jeg nærmere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kristina Samsing

HeiJeg har nå sett nærmere på denne Andrine Elise Jacobsen f. 1835 som Odd nevner. Jeg kjente ikke navnet Elise, men det behøvde jo ikke bety noe. Nå finner jeg imidertid på FS en Andrine Elise Jacobsen som i 1860 gifter seg med Niels Kristian Sevaldsen. Min Andrine var pige når hun fødte Andrea i 1864 og hun giftet seg med Hans Johansen/Jonasen i 1865. Dermed er det vel bare å lete etter Andrine Jacobsdatter f. i Fredrikshald(eller deromkring)1833 - 1836 Jeg mener dette er Andrine i FT1865[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60101.wc2&gardpostnr=580&personpostnr=8630&merk=8630#ovre>Lenke. Og muligens i FT1900 (hun hadde en datter som het Hanna født ca 1869) LenkeDette er mulignes deres vielse på FS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina Samsing

Hei RuneTusen takk for hjelpen. Det var kjempeflott. Jeg skjønner at det er noe jeg ikke har lært når det gjelder å søke i Fs. Nå er jeg et slektsledd videre og har nytt spennende arbeid foran meg.Mvh Kristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina Samsing

Hei igjenKan en på samme kilde sjekke om Andrine hadde søsken? 'Familieoverleveringer' har snakket om en bror som var sjømann?Mvh Kristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg kan ikke se at dette paret fikk flere barn.Og jeg kan heller ikke finne dem gift.Det kan enten bety at Andrine var født utenom ekteskap ( du bør få sjekket fødselen hennes i kirkeboka), eller det kan bety at paret kommer fra et annet sted en Østfold.En tredje mulighet er selvsagt at FS ikke har registrert alt. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina Samsing

Hei RuneTakk for hjelpen. Da prøver jeg å få sjekket kirkeboka. Nå vet jeg jo både hvor og når jeg skal lete.Mvh Kristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina Samsing

Hei IgjenJeg vet at min morfar hadde slekt som het Andreassen til etternavn. Jeg har funnet en Berte Larsdatter, enke i FT 1865 Lenke Lurer på om dette kan være samme som er mor til min tippoldemor Andrine AndreassenAndreasdatter/Jacobsen. Hun bodde nemlig også på Rødsgrun da min oldemor Andrea ble født i 1864 (I følge kirkeboka). Kan noen hjelpe meg å finne ut av dette??Mvh Kristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Kristina Samsing

Jeg har fått avkreftet at det er forbindelse mellom min tippoldemor Andrine og Berte Larsdatter som bodde på Rødsgrund i FT1865. Da må jeg lete videre. Tar gjerne imot hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest kristina samsing

Takket være god hjelp er Andrines dåp funet i KB. Uekte, døpt 11/2-1835 Mor Birthe Larsdatter, far Jacob Andersen.Kristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Kristina Samsing

Jeg har gjort noen små forsøk med å komme videre med Andrines foreldre. Det er ikke lett fordi jeg ikke vet når og hvor de er født. Har funnet en mulig Berte/Birthe i FT1865. Lenke Kan noen hjelpe meg videre hadde jeg blitt glad for detMvh Kristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.