Gå til innhold
Arkivverket

[#31479] Ole Eriksen Myrene,Ulstein


Gjest Roar Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roar Paulsen

Ole var gift med Mette Marie Andersdatter,født 1759.Mette Marie var gift 3 ganger og jeg har ført opp feil ektemann til barn Anders Olson 1752-1798.Ønsker opplysninger om Fødsel/dødsår for Ole Eriksen og eventuelle forfedre.Takknemlig for alle svar.MVH Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per-Ståle Moltu

Noko fødselsår har eg ikkje på Ole Erikson Myrene, men han døde i 1797 på Dimna Ytre i Ulstein kommune. Ola hadde Kjeldsund (i Dragesund, Herøy) frå 1749 og til rundt 1765. Han flytte til Ytre-Dimna etter det. Som enkjemann gifte han seg oppatt ca 1760 med Ragnhild Andersdotter Moldskred, Ulstein. 1759 er dødsåret for Mette Marie - ikkje fødselsåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Paulsen

Takk for svaret Per-Ståle.Er der noe å hente i bygdebøkene om eventuelle forfedre til Ole.jeg skal på biblioteket på mandag.MVH Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

Ulstein og Hareid bd.4 s. 520 (Y. Dimna): Ola f.1720 - d. 1797; Uvisst kvar opplysningane kjem frå. Det er ikkje sagt noko om skifte (og kyrkjebok finst ikkje). s.113 (Myrane): far Eirik Hansson 1692-1757; skifte 1726 etter farfar Hans Olsson Myrane, f. 1660 Velle, Ørsta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.