Gå til innhold
Arkivverket

[#31497] Gustav Adolf Fredriksen og Ingeborg Marie Isaksdatter


Gjest Åse Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Åse Hansen

Jeg tar opp disse i et nytt tema her.Gustav Adolf Fredriksen f. 1890 i Lilleström er trolig på legd på Finstad gård på Eidsvoll. Han ble konfirmert der, og spörsmålet er om han ble döpt der eller i Lilleström? Noen som kan gjöre et kirkebokoppslag for Eidsvoll og Lilleström?Ingeborg Marie Isaksdatter ble födt 1893 på Brårud på Nes Romerike. Hun var trolig bortsatt til en gård som het Östlie under Breen på Nes Ble hun döpt på Nes? Kirkebokoppslag eller annen informasjon om henne?Det jeg nå leter etter med lys og lykt er hva mödrene til disse to barna het.mvh, Åse Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiDet du gjør er:1) finn aktuell web-side 2) høyreklikk med musen mens du står i adressefeltet (øverst på skjermen) Adressefeltet blir blått, og du flytter deg ned til 'kopier' og klikker. (mens adressefeltet er blått kan du også gå til rediger på verktøylinjen og trykke kopier der også, men dette synes jeg er mer arbeid) 3) så flytter du til det stedet hvor du vil ha lenken, høyreklikker, og så 'lim inn'....og vips så er det gjort.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Vanligvis er fødselsdato oppgitt ved konfirmasjon og vielse. Den er viktig, da det er kandidater til begge som nesten passer - nesten er svært vanlig i slike saker. Har du dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Hei igjen Åse.Kikket litt rundt i folketelingen 1900. Der finner jeg en Johan Isaksen f. 1893 kan han tenkes å være en tvillingbror av Ingeborg Marie ?. Faren het jo Isak Johansen. Du finner Johan og moren hans her Lenke . Moren var igså ugift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg er temmelig sikker på at dette ikke kan løses via nettet, man får i beste fall frittstående spekulasjoner. (Men jeg kan jo ta feil?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Eidsvoll Min. 5, 1896-1906, side 55 nr. 22. Konf. 02.10.1904: Gustav Adolf Fredriksen. Fødested: Skedsmo Lillestrømmen Dato: 09.03.1890. Dåp: 07.04.1890. Bosted: Sandholt (hos Hans Andreassen). Foreldre: Gift Mand, Maler Fredrik Juliussen Helstrøm og Inge Fredrikke Ingebretsdtr., Tjernet under Grønnerud N. Odalen. Merknad: 'moderen har opgivet 2 forskjellige Fædre. Attest til ægteskab 13/10 15'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Hansen

Tusen hjertlig takk alle dere som har engasjert dere i denne nötten! Og Trond Lunde, du fant den rette! Nå har jeg en mor til Gustav Adolf, återstår mor til Ingeborg, det sies at de skal väre söstre, muligens heter hun T(h)ea.mvh, Åse H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Nes Min. Ab 0002, Fenstad sokn 1883-1918 side 38, nr. 10. født 29.05.1893, døpt 23.07.1893: Ingeborg Marie. Uægte. Foreldre: Isak Johasen f. 1868 og Tea (farsnavn vanskelig å tyde) Bredeneie, f. 1870. De var begge ugifte. Hans bosted Värmland, hennes Rud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det var den ene jeg hadde mistanke om. Iflg. Skedsmo Mini 13 f.129 (uten nr.) er dagarbeider Hans Magnus Johansen først ført opp som far. Hun tjener på Nordhagen for Fr. Hellstrøm. Fra Odalen, trolig står det Sandar, evt. Sander. Født 1870. Han vet man ikke 'hvorfra kommer' men er oppgitt født 1872.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Nes på Romerike gardshistorie bind I, side 559 (Breen) ØSTLI: Jan Jansen fra Gunnarskog i Sverige, d. 1884, er oppført som husmann i Østli 1875. Han var g m. Inger Marie Nilsdtr. fra Ullensaker. Barn: Tea f. 1873, dessuten Johan og Marta som var Jan Jansens barn av et tidligere ekteskap. Jan Jansen var den siste husmann på denne plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Hansen

Ennå en gang, tusen takk alle som har hjulpet meg å få löst denne gåten. Nå er allt på plass og jeg kan gå videre.....mvh, Åse Hansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Hansen

Et spörsmål til ang. Gustav Adolf f. 1890. Det står at far til Gustav kan väre Fredrik Juliussen Hellström,og at han er gift. Nå lurer jeg på hvem han var gift med? Hadde han fler barn? Det er Fredrik J. Hellström som er riktig far til Gustav.mvh, Åse H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.