Gå til innhold
Arkivverket

[#31499] Oppslag kirkebok for Norderhov 1830


Gjest Tor Kenneth Talmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Kenneth Talmo

Jeg leiter etter en bror av en av mine aner og lurer på om det er noen som har mulighet for å sjekke med kirkebok et ekteskap mellom Ellev Pedersen og Eli Helgesdatter som i følge Familysearch inngås i Norderhov 16. oktober 1830 og om det der fremkommer noen opplysninger om de to som gifter seg. Alder, bosted, foreldre o.s.v.Den Ellev Pedersen jeg leiter etter ble født i Eggedal i 1806, konfirmert i 1820 og så blir'n borte... Sitter nå med et aldri så lite håp om at han dro til Norderhov.mvh Tor Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Arild Vesthagen

Jeg fant følgende i kirkeboka for Norderhov, gift 16. oktober 1830 ved Viker (i Ådalen):Ungk. Soldat Ellev Pedersen GundbjørrudEje gl: 25 AarHmd Pige Eli Helgesdatter SkollerudEje gl: 25 AarForlovere: Hmd. Truls Olsen GildeØdegaardEje, Hmd Ole Halvordsen PræstegaardEje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Hjertelig takk skal du ha, Ole Arild. Fikk jo ikke den store avklaringen så muligheten for at jeg har 'min' Ellev i Norderhov vil jeg fortsatt holde åpen. Så får jeg gå videre når temperaturen har gått en smule ned, kveldene blir lengre, tida strekker til og nødvendig filmmateriale er i hus. Nok en gang - tusen takk!mvh Tor Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.