Gå til innhold
Arkivverket

[#31500] Karnes, Lyngen. Vem var föräldr. till Lars Olss, Koberg, f. 1746,


Gjest Anne-Gerd Kvitvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Gerd Kvitvik

Hej.Finns det någon som vet vem föräldrar till Lars Olss, Koberg, f.ca 1746, gift med Kirstin Evensdatter, f.ca 1755, på Karnes i Lyngen var? 4 barn hade dom:Johan,Even,Israel,Dorthea, varav Even är min anfader.Tar tacksamt emot hjälp.Mvh Anne-Gerd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Gerd Kvitvik

Hej Britt.Tusen tack för snabbt svar.Får försöka se om jag kan få fram nåt mer på denna sidan av gränsen.Mvh Anne-Gerd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anne-Gerd Kvitvik

Hej igen Britt.Har nu studerat namnen o ålder i linken jag fick av dig. Ett svar i den debatten säger att det måste vara Olofs o Ebbas son Olof som är far till Lars, men hur stämmer det? Olof är född 1743 o Lars 1746. Jag har också varit inne o läst i sökresultatet för Kengis i Sverige på Koberg. Jag kan inte hitta Lars nånstans men mycket finns om Hans Koberg o familj. Har även varit inne o tittat på Torneå.Vad jag nu funderar på är om denne Hans Koberg kan vara farfar till Lars.Har du tillgång till kyrkoböcker för områderna o utflyttarreg.?Mvh Anne-Gerd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt D. Hjeltnes

Hei Anne-Gerd.Desverre har jeg ikke kirkebøker eller annet fra Pajala området. Har bare referert fra Erik Kuoksus sammenstilling. Som du ser av linken jeg sendte , mener Kristian Fors at det mangler et ledd i rekken som Kuoksu har laget . Mvh. Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.