Gå til innhold
Arkivverket

[#31512] Slekt fra Sverige


Gjest Ingrid Askedal
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingrid Askedal

Kan noen hjelpe meg med å finne min tippoldefars familie i Sverige.Han het Jan Nicolaus Anderson født 21.05.1849 død 13.10.1882. Ble gift med pige Anne Thorsdatter Limkjærstranda fra Risør i 13.10.1882 født 11.12.1857 død 1918Han skiftet navn til Nicolai Dahl i Norge.Han kom fra Ertesmark sokn i Sverige. Hans far het Anders Magnus Dalen/DalinHar funnet en del av slekten på min tippoldemors side men trenger hjelp for å finne min tippoldefars.Hilsen iaskedal13@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Ok, sa var det bare en S for mye, så jeg gir meg.Da anbefaler jeg at du legger inn en etterlysning på Anbytarforum: http://genealogi.aland.net/discus/Du klikker først på LANDSKAP, så velger du DALSLAND, så SOCKNAR og så ÄRTEMARK. Bla deg ned på siden, og legg inn en etterlysning.Jeg har selv brukt dette med stort hell.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv S. Hansen

Hentet fra fødselsbok og husforhør:Jan Nicolaus Andersson var født 23.5. døpt 24.5.1849 i Ärtemark i Dalsland, Älvsborgs län.Foreldrene bodde på gården Larsbol da sønnen Jan ble født. Far: Anders Magnus Hansson født 1819 i Grinstad (også i Älvsborgs län) og hustru Stina Olofsdotter født 25.5.1816 i Steneby (Älvsborg). Navnet Dalin eller Dalen er ikke nevnt her.Barn ved husforhör 1850:Anna Lisa født 6.1.1841 i StenebyAnders Olaus født 20.3.1845 i Ärtemark, og Jan Nicklas.Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.