Gå til innhold
Arkivverket

[#31515] Ambjørg Kinneberg, Ål - 1844-1950, utv. til USA


Gjest Celvin Ruisdael
 Del

Recommended Posts

Gjest Celvin Ruisdael

AMBJØRG KINNEBERG, Ål i Hallingdalutvandret til Northwood, Nord-Dakota 1882 - hun var den eldste i staten i sin tidfødt 1.7.1844død i 1950 (MANGLER dødsdato)alder : ca. 105 år 9 månederKAN NOEN av dere tilføye nøyaktig dødsdato ?Mvh, Celvin Ruisdael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei!Kinneberg-navnet kommer fra Gol, ikke fra Ål. Men hun er kanskje gift Kinneberg? Uansett, jeg skal sjekke denne datoen så fort jeg får tilgang til den aktuelle kirkebok.Hilsen Espen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Hei, EspenTakk for hurtig svar !Hun døde (mest sannsynlig) i USA, men er etter det jeg har funnet ut ikke tatt med i onlineversjonen av SSDICelvin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Her: http://www.aal-bygdebok.no/023009-.htmI online-versjonen av Ål bygdebok står det under Sørbøen Nordre at:Håkon Olson Sørbøen født 24.12.1818 - død 1890 (sønn av Ola Håkonson Sørbøen og Margit Olsdtr. Karigarden Opheim.)var gift med:Turid Persdtr. Kvelprud Sørbøen født 11.06.1822 - død 1920 (datter av Per Torkjellson Kvelprud og Ambjørg Olsdtr. Reiersgard Tormodsgard.)De hadde bla. annet datteren Ambjørg Håkonsdatter Sørbøen Kinneberg født 01.07.1844 - død 1950. Ambjørg var gift i 1866 med Ola Kinneberg 1845-1910.Barn:1.Margrete 1868-1898 gm Sam Paulson, Lauinore, ND;2.Håkon 1871-1948 gm Birgit Olsdtr. Gutigarden Rotneim, g 1912 m Marta Olsdtr. Dekko, farma ved Petersburg ND;3.Turid født ? - død 1944 var gm Howard Brown, Grand Forks ND;4.Ingebjørg 1879-1881;5.Ola 1881-1881;6.Inga 1883-1922 ug.;7.Emma 1887-1908 gm Hans Johnson, busett i Petersburg, ND. Ambjørg reiste til Amerika i 1882: Ambjørg og Ola farma ved Petersburg, ND. Ambjørg flytta på gamleheimen i Northwood i 1920, og fekk endå leva 30 år til. Ho var den eldste i Nord Dakota i si tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Legger forøvrig merke til at Ambjørg overlever alle sine barn. Sånt skjer vel når man blir så gammel.... Man føder dem. Og følger dem til graven. Alle sju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Hei, JonTakk for innlegg !Ja, hun overlevde alle sine syv barn - og, en annen interessant detalj er at hennes mor, Turid Persdatter Kvelprud Sørbøen, også oppnådde en høy alder (ca 98 år)Satser på at noen finner dødsdatoenCelvin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Diis Bøhn

Ifølge mine notater døde Ambjørg 18. mars 1950. Kilde avisutklipp. Hun var søster til min oldemor, Ragndi (1853-1942)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

SSDI inneholder stort sett personer som døde ca 1962 og senere.Personer som døde i North Dakota kan du finne her: https://secure.apps.state.nd.us/doh/certificates/deathCertSearch.htmName (Last, First Middle) Date of Death County of Death Gender Age Date of Birth State of Residence County of ResidenceKINNEBERG, AMBJORG 03/18/1950 Grand Forks FEMALE 5 Years 07/12/1944 North Dakota Grand ForksDette bekrefter innholdet i innlegg 8.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.