Gå til innhold
Arkivverket

[#31526] Anne Marie Halvorsdatter f. 1847 Nes Akershus


Gjest Karin  Linnerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin  Linnerud

Kjenner noen til Anne Marie Halvorsdatter født i Ihler i Nes A 15.febr. 1847 (søster til min oldemor). Søker navn på hennes ektemann og barn. Det sies i familien at noen av barna reiste til Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan dette være gården Ihler og foreldre og søsken til Anne Marie Halvorsen i 1865-tellingen?LenkeHar hun emigrert så tidlig tro, eller er hun reist hjemmefra på dette tidspunkt?Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant noe litt merkelig på Fam. Search.Her kan det være unøyaktigheter. Men en Anne Marie Halvorsdatter er f. med forleldre Halvor Gudbarndsen og hustru Karen, i 1837. LenkeDet kan virke som om hustuens etternavn er feil, ikke Amundsdatter? ( Har du navn og fødselsår fra kirkebøker?)Det var nevnt flere av søskene ved foreldresøk. ( Her kom det også inn Amundsen som etternavn på moren )Har ikke funnet ekteskapet til Anne Marie nå heller? Er det sikkert at hun giftet seg i Norge?Skal lete litt under emigranter for å se hva jeg finner der?Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Linnerud

Takk til alle for god hjelp. Nå vet jeg mye mer om Anne Marie som var født i 1847. Hun hadde en søster med samme navn, f. 1837 som døde. Moren het Karen Henrika Amundsdatter, så Hansdatter er feil. Det er sagt at barna reiste til Amerika og at moren reiste etter da hun ble enke. Hun har sannsynligvis giftet seg i Kristiania, rundt 1874, da fikk hun utflyttingsattest fra Nes. Takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Hei igjen KarinJeg tror nok de pekerene du fikk av meg til FT 1875 og FT 1900 for Kristiania, viser 'din' Anne Marie, bl a har hun jo en datter i FT 1900 med samme navn som en av sine søstre (Mina).Neppe tilfeldig ! Lykke til med leting i emigrasjons-data for barna etter 1900 !Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Flott at du har funnet dem både i1875 og 1900-tellingen.Den Anne Marie som ble født i 1837 , i følge F.S. kan jo være den søster som neste Anne Maire ble oppkalt etter. Etternavnet på moren er helt sikkert feil skrevet her, resten ser ut til å stemme.Lykke til med leting fortsatt.Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Linnerud

Så flott. Nå vet jeg når hun reiste, og hvor. Da gjenstår det å finne familien i Chicago, eller hvor de nå slo seg ned. Det er så spennende! Tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.