Gå til innhold
Arkivverket

[#31534] Peder Ingebrigtsen, Steigen FT_1801


Gjest Celvin Ruisdael
 Del

Recommended Posts

Gjest Celvin Ruisdael

PEDER INGEBRIGTSEN fra Hammer gard, Stegen (Steigen) ble i folketellingen 1801 oppført som Norges eldste mann, en olding i sitt 107. år LenkeHar noen ytterligere opplysninger om ham ?JEG SER spesielt etter fødsels- (eller dåps-) og dødsdato.Vennlig hilsen og på forhånd takk!Celvin Ruisdael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I FS/IGI finner jeg ham født 1697 og død 1804. Fødselsåret baserer seg kanskje på hans oppgitte alder ved dødsåret 1804. Men dette er selvsagt noe som må sjekkes nærmere. Kirkebøkene for Steigen starter i 1686, men det mangler kb. for 1728-1747 Lenke.I FS/VRI finner jeg hans ekteskap nr. 2:Peder INGEBRIGTSON Marriage: Spouse: Ermegaard ANDERSDR Marriage: 15 Jul 1768 Place: Steigen, Nordland, NorwayJeg har dessverre ikke selv tilgang til kb. for Steigen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Steinar Olsen

heiHvis du sjekker navneregistret i Benkestokk boken vil du oppdage at han og Ermegård står der. Siden hun er fra Meløyskagen i Meløy.Har du prøvd å finne han i 1701 mantallet som e her på Digitalarkivet?Hvis han er 107 år burde han være 7 år det året.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Rita Kolberg

Peder var nok gift iallefall to ganger. Finner han i et skifte den 3.10.1767 på Hammer gård, Engeløya. Det er hans kone Maren Pedersdatter som er død. Står også en sønn, Ingebrigt Pedersen 15 år Dette kan nok være samme mann.Anne-Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.