Gå til innhold
Arkivverket

[#31556] Om Ingeborg Chrdtr Fredskjär


Gjest Per Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Evensen

Leter etter forfedrene til Ingeborg Christiansdatter Fredskjär. Hun var födt i 1796,ble gift med Ole Helgesen Saastad i 1817 og döde 11/3 1839. Er det noen som vet noe om hennes foreldre eller stedet Fredskjär? Jeg tror dette har noe med Östfold å gjöre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiFresjer - Fresjerødegaarden er gårder i Rygge,ØstfoldDet finnes bygdebøker for Rygge,kanskje noen kan gjøre oppslag for deg. Eventuellt kan du få disse på innlån til ditt nærmeste bibliotek ?Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Evensen

Hei SolveigEr Fredskjär og Fresjeröd samme sted? Rygge stemmer jo veldig bra. Litt vanskelig å få tak i norske bygdeböker på Öland.Har du funnet noe om Ingeborg eller gården i bökene?mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita johansen

Hei.Jeg finner gården Fredskjær/Freskjer i bygdeboka. Men jeg finner dessverre ikke Ingeborg og hennes familie omtalt der. (skal se gjennom en gang til).Jeg finner derimot Ingeborg Christiansdatter (Christensdatter) Fredskjær på gården Saastad. Hun giftet seg med Ole Helgesen Saastad,12/4-1817. Det står at hun ikke er født i Rygge.De fikk barna Hans,f.1817, Wilhelmine,f.1819, Johan, Christian,f.1824, Andreas,f.1827, Helge,f.1829,Olaus,f.1834 og Johannes,f.1837.Men, dette hadde du vel fra før.Hvis det er noe du lurer på ang gården Fredskjær, kan jeg slå opp for deg.Mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.