Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Per Evensen

[#31556] Om Ingeborg Chrdtr Fredskjär

Recommended Posts

Gjest Per Evensen

Leter etter forfedrene til Ingeborg Christiansdatter Fredskjär. Hun var födt i 1796,ble gift med Ole Helgesen Saastad i 1817 og döde 11/3 1839. Er det noen som vet noe om hennes foreldre eller stedet Fredskjär? Jeg tror dette har noe med Östfold å gjöre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mette Gjertsen

Hei.Er dette Din Ole Helgesen (mannen hennes)LenkeMette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Evensen

Ja,dette er mannen hennes.mvh Per

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Solveig Håklev

HeiFresjer - Fresjerødegaarden er gårder i Rygge,ØstfoldDet finnes bygdebøker for Rygge,kanskje noen kan gjøre oppslag for deg. Eventuellt kan du få disse på innlån til ditt nærmeste bibliotek ?Mvh Solveig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per Evensen

Hei SolveigEr Fredskjär og Fresjeröd samme sted? Rygge stemmer jo veldig bra. Litt vanskelig å få tak i norske bygdeböker på Öland.Har du funnet noe om Ingeborg eller gården i bökene?mvh Per

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anita johansen

Hei.Jeg finner gården Fredskjær/Freskjer i bygdeboka. Men jeg finner dessverre ikke Ingeborg og hennes familie omtalt der. (skal se gjennom en gang til).Jeg finner derimot Ingeborg Christiansdatter (Christensdatter) Fredskjær på gården Saastad. Hun giftet seg med Ole Helgesen Saastad,12/4-1817. Det står at hun ikke er født i Rygge.De fikk barna Hans,f.1817, Wilhelmine,f.1819, Johan, Christian,f.1824, Andreas,f.1827, Helge,f.1829,Olaus,f.1834 og Johannes,f.1837.Men, dette hadde du vel fra før.Hvis det er noe du lurer på ang gården Fredskjær, kan jeg slå opp for deg.Mvh Anita

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive