Gå til innhold
Arkivverket

[#31562] Jan Baalsruds aner


Gjest Ola Ljødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Ola Ljødal

Er det noen som har en kortfattet oversikt over krigshelten Jan Baalsruds aner på farssiden? Det holder med 3 ledd bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiDet jeg har lest om Jan er at han ble født i 1917, og at hans far ikke er kjent. Men Jan utdannet seg til instrumentmaker, og i 1900-tellingen for Kristiania finnes det en Sigurd Baalsrud som er instrumentmaker-svend. LenkeMulig dette er et skudd i blinde?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Nerbu

Nils Ivar, bror av Jan bor i Vormsund. Jeg skal kontakte nevøer av Jan å undersøke om det finnes noe nedtegnet skriftlig. Datter av Jan lever også men har nok ikke oversikt over anene bakover. Da er nok Nils Ivars gren den beste å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Nerbu

Det er bare å ta kontakt i følge 'ungfolket'. Nils Ivars og Jans far heter Nils Baalsrud. Sigurd er fetter av disse to. Det finnes også noe skriftlig om anene etter det jeg forsto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Jeg går ut fra at slekten kommer fra Feiring, og jeg antar at stamfaren het Halvor Andersen Ulvin (i Eidsvoll). Men det er her min usikkerhet ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Haugrud

Jeg har funnet Nils (jan's far) og hans familie i 1900-tellinga.Prøver å legge inn linken, dersom linken ikke virker er det ganske riktig i feiring.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Det var slik jeg mente det kunne være: Anders Halvorsen Ulvin/Korslund (d 1796) var far til Halvor Andersen som kom til Baalsrud i Feiring, fikk sønnen Anders som var far til Nils, Jan Baalsruds farfar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.