Gå til innhold
Arkivverket

[#31579] Emma Magdalene, født Bang ca. 1850 på Gauterød


Gjest Kristin S. Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Jeg tror at Emma er den 'bestemor på Gauterød' som jeg og mine slektninger snakker om. Min oldemor Marie Fredrikke, f. desember 1880 i Slagen vokste opp hos Emma og hennes familie. Marie ble konfirmert 1895 i Slagen. Dermed antas det at hun reiste ut i verden etter konfirmasjonsalderen, bl.a. til Oslo og Husøy (Sem i Vestfold. Emma var ikke slektning.Men det ville bety veldig og være lettere i søken etter opplysninger om Maries oppvekst at jeg fikk opplysninger om Emma og hennes familie hvis opplysninger finnes. Spesielt når Emma døde. Emma døde en gang etter 1918. Emma hadde en bror som het Edgar Bang. Emma står i folketellingen for Sem 1900 som Emma Johannessen, f. 1851 gift med Johan Kr.Bosatt på Gauterød. Hun hadde to sønner Hans Kr. og Borge Erling Larssen (antagelig fra 1. ekteskap).Imøteser svar.Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Viser til innlegg 31580. Det ble dobbelt pga. posting under feil sted. Beklager!Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Hei KristinMed utgangspkt i din info om bror til Emma,Edgar Bang, tror jeg du finner Emma m/familie i 1865 her LenkeMvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Hei igjenI FS IGI fant jeg dette giftermålet i 1874 Lenke , som stemmer ganske bra med patronymikon far/sønn, eller hva ?Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Hei igjen KristinEn titt i Sem-Slagen gårdshistorie ga denne info, sakset fra 143.Gauterød med Kleppen, bruk nr 4: ' I 1879 solgte (Morten Gustav) Olsen et jordstykke, bruksnr. 21, til Hans Kristian Bang for kr. 40. I 1880 solgte han et mål jord, bruksnr. 20, Skoglyst, til Borge Larsen for kr. 150.' LenkeMvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Kjell Halvorsen!Jeg takker deg for den fine innsatsen du har nedlagt med 4 innlegg med lenker. Noe var nyttig å vite.Beklager at jeg ikke har svart før. Men jeg har vært opptatt med annet i dette forumet og annet slektsrelatert kontakt. Så har jeg vært på to reiser i løpet av kort tid (1 uke).Til Solveig S.: Jeg takker deg for mail med infoen ang. Bang-familien med opplysning/tips om adresse og telefonnummer til nålevende person.Har sendt deg mail.Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Kristin S. Aasen

Kan meddele at jeg har sendt brev til en nålevende slektning av Emma, f. Bang. Og fått et fint svar hvor det står bl.a. at hun døde i 1938 (fikk dødsannonsen der mine oldeforeldre er nevnt.Det viser den nære tilknytning selv om de Emma og Marie ikke var i familie). Og at hun var jordmor i Slagen-området.Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.