Gå til innhold
Arkivverket

[#31581] Kretsnummer/gateadresser i Bergen 1900 - hvilket sogn?


Gjest Inger Falch-Jacobsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Falch-Jacobsen

Jeg er storfornøyd med Arkivverkets Kirkebøker skannet inn fra mikrofilm, men jeg synes det er vanskelig å lete i store byer der det er mange sogn. Så jeg lurer på om det finnes en oversikt over hvilket sogn de forskjellige gateadressene eller kretsnumrene tilhørte rundt 1900.Er dette ikke på nettet, kan da noen finne ut hvor Tullinsgade, krets 132 befinner seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Tullinsgate ligg på Møhlenpris og høyrer til Johanneskyrkja (utskild som sokn frå Domkyrkja 1895).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Kari Michelsen

Hvordan skal jeg finne ut av adressene i Bergen når det bare står tall i folketellingene? F. eks. i FT 1865: gate nr 15, gård nr 13 i Domkirkens sogn, hvor er det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Se også kartdatabasen til Frode Ulvund hvor du kan se på både oversiktskart og detaljkart for Bergen med piler som indikerer husets/gårdens plassering: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.