Gå til innhold
Arkivverket

[#31584] Tyding av kirkebok Tønsberg 1920


Gjest Inger Falch-Jacobsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Falch-Jacobsen

Jeg skulle gjerne vært helt sikker på hvilket ord som står etter 'Bergen' på fadderne til Ingrid Schjødt Jacobsen døpt 1. august 1920 - Klokkerbok fra Tønsberg prgj, Vår Frue kirke og Tønsberg kirke (1920-1942), side 16.Faddere: Skibsfører Søren Bjønnes Husø, Skibsbygger Lars Jakobsen, Bergen -- frk. Elna Bjønnes HusøStår det 'Moren'?Dette er det første samtidige bevis jeg har sett på at mine oldeforeldre virkelig var i Bergen 1912-22, så jeg håper ikke Bergen her betyr noe annet enn 'Bergen, Hordaland'. Link direkte, håper den virker: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina Samsing

Hei IngerLinken virket ikke, men jeg fant det via en annen vei. Jeg er enig med deg i at det kan være moren. Mener at det står det samme på en person etpar plasser lengere ned også.Mvh Kristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Det står nok 'Moren', ja.M'en er litt 'kort', men du finner flere forekomster av lik M andre steder på siden.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Falch-Jacobsen

Takk til dere, Kristina og Ketil! Jeg så flere andre store M'er på siden, men jeg klarte ikke å finne noen andre Moren, bare en moren med liten m på siden etter... Dette var bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.