Gå til innhold
Arkivverket

[#31586] Kittil og Ole Kittilsen fra Seljord 1860-tallet


Gjest Arne Kjetil Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Kjetil Andersen

Kittil født 23 Feb 1860 Sandstul og Ole født 20 Jan 1866 SandstulKittil utvandret til Amerika 16 Apr 1882 Ole utvandret i 1884Jeg vet ikke noe om dem etter at de utvandret. Takknemlig for all hjelp.Mvh Arne Kjetil Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiTror dette er din Kittel:Cencus 1900 Cook Co.Illinois,Town of Lake View:Sandsteel Kittel f.1860 Immgr.1882Sandsteel Constance f.1858 i Sverige Immgr 1881Constance har født 9 barn hvorav 5 lever:Ida f. 1884,Gunard f. 1889, Henning f. 1894,Ernst f. 1896, Ethel f. 1899 Cencus 1910 24-Wd Chicago Cook Co.:Her bor Kittel,Constancia,Henning,Ernst og Ethel Sandsteel. Constancia har født 9 barn, 4 leverNavnet Sandsteel er jo ikke så langt fra Sandstul som du oppgir,så jeg vil tro dette er riktig KittelMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Kjetil Andersen

Takk skal du ha Solveig. Fantastisk. Det er den rette Kittil. Andre i neste generasjon som utvandret til samme område kalte seg også Sandsteel etter Sandstøl (Sandsteel). Hvordan fant du fram til Kittil og Ole ? Lenken til Ole bringer meg til Illinois Statewide Marriage Index hvor jeg ikke kan finne ham under groom: Sandsteel, OleMvh Arne Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

HeiI marriage index er han reg med navn Sandstul, bruk bare efternavn når du søkerI samme database finnes det også en death index.ICalifornia Death Index 1940-1997 (Ancestry.com) finnes det en som jeg tror må være kona til Kittil :Constanse Charlotte Sandsteel , 6 aug 1859 d.1 Feb 1948Det står ikke hvor i California,men jeg vil tro hun bode i nærheten av sønnen ErnstTja,hvordan jeg fant de,prøvde med div.varianter av Sandstul,steel,stol osv på Ancestry.ComHyggelig at det var de riktige folkaMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.