Gå til innhold
Arkivverket

[#31597] Hilma Myre, Herøy, Helgeland,


Gjest Inger M. Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger M. Hanssen

Er det noen som har hjennskap til denne damen: Hilma Myre f. 1879 i Herø.. I folketellinga 1900 er ho i Namsos, husgjerning hos Barstad. Ho skal etter dette ha flytta til Trondheim og fått barn der. Inger Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina Samsing

Hvus du har litt peiling på hvor i Trondheim hun bodde så kanskje du finner noe i de kirkebøkene som nå er tilgjengelig LenkeMvh Kristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger M. Hanssen

Det var et bra tips, takk skal du ha. Skal sjekke etter 1900 og se om jeg finner noe. Aner desverre ikke hvor hun bodde. Hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Adressebøkene for Trondhjem er scannet og tilgjengelig på Folkebibliotekets sider: LenkeJeg fant ingen Hilma Myhre for årene etter 1901, men hvis hun giftet seg, kan det være du finner henne under annet navn.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger M. Hanssen

Fant henne ikke der heller. Det er en antagelse om at Hilma muligens ble gift Jacobsen, men jeg finner en Hilma Jacobsen i 1914 og 1917 men hun er i 1917 omtalt som frk. Så det kan heller ikke være henne. Takk i alle fall, hadde hun vært i Trondheim burde jeg ha funnet henne der i listene. Det var et godt tips!Trondheim må være et feilspor, eller hun var gift noe helt annen enn jacobsen. Som jo er godt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger M. Hanssen

Har lånt microfilm og fant dåpen til Hilma. Helmia Nicoline justine Emilia Augusta i 1880, f. 1879. Foreldre:Nils Hansen Myre, f. 1833, strandsidder, og kona Elisabeth Berresdatter, f. 1937,bopel, Sælø.Konfirmert i 1894, bopel Tenden. Faren trulig død da.Er det noen som veit noe om denne familien?Hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.