Gå til innhold
Arkivverket

[#31605] Nils Christensen og Eli Christophersdatter viet 24/2-1844 Nes i Akershus


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Kan noen hjelpe meg med å finne opphavet til disse to?Hvem var deres foreldre? Nils og Eli hadde i allefall et barn: Dorte Marie Nilsdatter ble døpt 13.4.1845 i Nes. I folketellingen for 1865 finnes en Eli Christophersdatter bor som enke på gården Braaten i Udnæs Annex. Hun er 55 år og født i Sørum. Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Noen som har microfische eller mikrofilm fra nes i Akershus.Om noen kunne se nærmere på denne vielsen og hva brudgomens og brudens far het ? På forhånd tusen takk. Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Jan Frode Johansen

Er det noen som har tilgang på kildemateriale på microfishce/bygdebøker etc. Håper på svar.Har strevet veldig med denne slekten.Det er så lite materiale fra Akershus her på DA.Legger ved Lenke Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Nils Christensen(Christansen?) ble viet med Eli Christophersdatter 24.februar 1844 i Nes Akershus. Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Kanskje Dorte Marie bodde her i 1865: LenkeI kjerkeboka for Nes, Min, I 6, 1833-45 er de innført som gift 24.02.1844. Skrifta er vanskelig, men jeg synes det står Unkgarl Nils Christians. Foss Eje, Pige Eli Christphersd.....?? i Udenæs. Han 32 år, far Christian Nilsen, hun 30. far Christopher .....??Nederst på side 420 i Nes på Romerike bygdebok bind V, er de nevnt som husmannsfolk under Foss, Udnes sokn. Barn: Dorte Marie, f. 1845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Nils ble konfirmert 30. sep. 1827 (Nes Min, I 5, 1815-35, s. 524, nr. 5). Han var født 10. nov. 1811. Foreldr Xstian Nielsen og Mari Olsd. Foss Eie. Jeg kan ikke finne Eli konfirmert i Nes i Åra 1828-32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.