Gå til innhold
Arkivverket

[#31616] Vega/Tjøtta/Meløy og Levanger/Skogn


Gjest Anne-Rita Kolberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Rita Kolberg

Min oldemor Jonette Kristine Olsdatter f. 1852 kom til Meløy fra Tjøtta. Hennes far var Ole Johan Valnum Hermandsen fra Vega f. 1812 og hans foreldre igen var: Hermand Hansen Viksås f. 1771 og Pernille Johansdatter f. 1782, begge to Vega.Min oldemors mor var Ingeborg Johnsdatter f. 1818 i Levanger/Skogn. Hun flyttet så til Tjøtta.Er det noen som vet noe mer eller kan slå opp i skifter på disse personene. Jeg skulle gjerne ha visst når de døde og evnt. flere forfedre.Anne-Rita Kolberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Rita Kolberg

Jeg tar opp mitt tema igjen. Jeg har fått tak i skiftene for Vega og Tjøtta. Finner mye på Vega, men har problemer på Tjøtta.Ole Johan Hermandsen og kona Ingeborg er å finne på Skaalvær i Tjøtta både i 1865 og 1875. I 1900 bor Ingeborg der sammen med sønnen Hans f. 1844.Har skiftebøkene til Svein Edvardsen for Tjøtta, men kan ikke finne noen skifter på dem. De eneste fra Skaalvær er handelsfolket derfra. Ole Johan må jo ha dødd mellom 1875 og 1900.Er det noen der ute som har kjennskap til denne familien. De hadde også barna Karen f. 1842 og Petrine f. 1856. De bodde vissnok på Tjøtta. De hadde også en sønn Henrik som omkom på Lofoten i 1874, han var f. 1848. (Kilde Minnebok over Tjøttafjæringer omkommet på sjøen.)Håper på responsAnne-Rita Kolberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.