Gå til innhold
Arkivverket

[#31626] Elfrida Henrikke Nicoline Wærnes f.01.01.1892 Trondhjem


Gjest Trond Arne Lind
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Arne Lind

Prøver og oppspore familien til oldemor da de bodde i Trondhjem, Lade. Hun døde 06.04.1982 og var gift som Bang i Kopervik. Kan noen gi meg assistanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg fant dette i 1900-tellingen.Alderen stemmer ikke helt (1894) og i merknadsfeltet står det pleiesønn, men det må være feil. Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I Adressebok for Trondheim finner jeg Frk. Elfrida Wærnes i Rosenvingesgt. 15 fra 1911-1916.I 1917 bor hun på samme adresse men da oppført som Elfrida Bang, frue.Jeg finner imidlertid ikke noen ektemann med etternavn Bang på den adressen.Det skulle bety at Elfrida må ha giftet seg 1916/1917.Om du kunne finne ekteskapet hennes, vil trolig farens navn stå oppført der.http://www.tfb.no/db/adresseboktrondheim/ Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Arne Lind

Takk, visste ikke om den adresseboken.Hvordan finner jeg ut om ekteskapet da? Må jeg reise til Trondhjem for og se i kirke bøkene da- eller kan jeg henvende meg noen plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Du kan henvende deg til Statsarkivet i Trondheim og be dem hjelpe deg med å finne ekteskapet.Det må ha skjedd mellom 1916 og 1917.Pass på at du gir dem all tilgjengelig informasjon du har vedr. Elfrida og hennes ektemann. Du kan kontakte dem pr. brev eller epost. http://www.arkivverket.no/trondheim/om.html Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei Trond ArneDu kan også henvende deg til Byarkivet i Trondheim angående den informasjonen om at Elfrida var pleiebarn i 1900. De har gammelt arkivmateriale fra Fattigvesenet i byen, gjeldende blant annet utsatte barn. Finnes hun registrert der, vil det som står skrevet helt sikkert være av interesse... Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Eriksen

Folketellingen 1900 Trondheim finner du Elfrida Værness sammen med sin mor Margida Værness hun født i Afjorden. Jeg tror Margida og Alma Davidsen var søsken, Alma var min farmor og hun bodde senere i Rosenvinges gate 15. Gården var en stund i eie av min oldefar Adolf Davidsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Arne Lind

Hei, muligens vi er i slekt da. Vet du hvor de ble begravet? Hvis du vet noe mer eller finner ut noe så gi beskjed! e-post: trarlind@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.