Gå til innhold
Arkivverket

[#31627] Gausdal


Gjest Bodil Ed Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bodil Ed Iversen

Kan noen hjelpe meg med oppslag i kirkebøker fra Gausdal (østre)? Jeg har ei Kari Pedersdatter født 1757 (iflg. FT 1801).Hun skal angivelig gifte seg i 1786 med Johannes Nielsen. Jeg skulle gjerne ha dette bekreftet da det tatt fra FS. Fikk de barna : Kari 25 okt 1787, Anne 23 okt 1791, Niels 25 mai 1794 og Thomas 5 juni 1797? Het Kari Pedersens foreldre Peder Iversen, Iverslien og Anne Amundsdatter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Edvardsen

Kari Pedersdtr og Johannes Nielsen gifter seg 26.des.1786 i Gausdal. Kilde: Microfilm av kirkebok nr.3 film nr. 10.Hun skrives ved giftermålet Faanstad (Fonstad), som er en gård i Follebu i Gausdal, men jeg tror ikke hun er av folket på Fonstad.Christian Pedersen Simenrud gifter seg til Fonstad i 1773, det kunne jo tenkes at hun var hans søster, men jeg finner ingen fødsel i Fåberg som passer med den alder hun oppgir i FT 1801 i Gausdal.Han skrives Flifleteie, alstå en plass under Fliflet i Fåberg.Familien finnes igjen i FT 1801 på gården Granum i Gausdal med de barn du nevner.Mvh JEd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.