Gå til innhold
Arkivverket

[#31628] Iver Knuds.Fiertoft Søndre


Gjest Hege Kvale
 Del

Recommended Posts

Gjest Hege Kvale

Heisann!Dette har jeg:I 1801 tellinga finner vi ham her: LenkeHvem er foreldrene til Iver og eventuelt andre forfedre?Håpe noen kan hjelpe.Hege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Som en start kan jeg fortelle at FamilySearch IGI forteller at paret giftet seg i Haram 22.08.1784 Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

FamilySearch viser at Ragnhild Iversdtr. giftet seg første gang i Haram 05.11.1775 med Ingebricht Andersen.Man kan derfor anta at de tre tjenestefolkene i 1801 som har Ingebrichtsdtr. til etternavn er Ragnhilds døtre fra første ekteskap.Den eneste Iver Knudsen jeg finner døpt i Haram som passer er denne.Døpt i Haram 01.07.1753 med foreldre Knud Knudsen og Brithe Syversdtr. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingmar Seth

HeiDøpt i Haram 01.07.1753 med foreldre Knud Knudsen og Brithe Syversdtr. Her er det oppgitt 'etternavnet' Blindem i mine avskrifter av kirkebøkene for Haram. Det kan bety at du må bort på Vigra (Blindheim) for å finne ut noko meire.Ifølge preste tellinga for 1815 så er Iver antagelig død, men Ragnhilde Iversdatter lever. Oppgitt at hun er fødd 24 september 1755Mvh Ingmar Seth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingmar Seth

Hei igjenMasse korte svar, her kjem foreldre til Ragnhild, oppgitt ved dåpen/fødselen til Ragnhild 24 sep. 1755:Iver Johnsen og Kari Knudsdatter Mødsche.Mødsche befinner seg på Haramsøya i Haram kommune.Mvh Ingmar Seth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Kvale

Heisann Rune og Ingmar!Tusen takk for svar begge to dette var kjempe flott! Nå har jeg noe mer å gå etter.Tusen takk igjen!Hege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Ivar Fylling

I Vigraslekter gjennom 500 år (VS) s 358 står Ivar f på Blindheim 1753 d 1779. Foreldre Knut Knutsen Åkre (1726(?)-1768) og Berte Sjursd Bjørlykkskar (1728-1801). I Haram k-bok (HK) er ho innført som død 83 år i 1801, dvs at fødeåret kan vere 1718. VS oppgir Ole Sjursen Bjørlykkskar som bror. Han står i Vatneboka (VB), men ikkje ho. Kvar Ole og Berte (Brite) kom frå går ikkje fram av VB. I HK (Palmar Fjørtofts avskrift) er Iver .... Blindem død 1.jan 1779.Dersom VS er rett, kan vel ikkje dette vere Ivar Knutsen Fjørtoft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Fylling

Iver Knutsen Fjørtoft er frå Huse på Harøya, bror til Lars Knutsen Huse og Marte Knutsd. Huse. (kjelde: Palmar Fjørtoft)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Hege Kvale

Heisann Ivar.Beklager lang tid før jeg svarte, men jeg har vært bort reist. Takker for opplysningene dine dette var flott! Har da fremdeles nye ting å gå etter.Hege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Iver Knutsen, fødd på Huse på Harøya ca. 1754, død 1803, vart gift med Ragnhild Iversdt. og busette seg på Fjørtofta. Foreldra hans var: Mali Rasmusdt.f. ca. 1718, død 1787, og Knut Larsen, fødd ca. 1709, død 1764. Mali skal visstnok vere frå Harnesmyra på Harøya. Knut var son til Helge Larsdt. og Lars Knutsen på Huse.Mvh. Anne Huse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.