Gå til innhold
Arkivverket

[#31640] Skifte etter Jøde Steffensdtr Rygg Gloppen 936 21b 1808-1813


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Er det mulig å få vite hvem som event.er nevnt skifte etter 7689 Jøde Steffensdtr Rygg Gloppen 936 21b 1808-1813?Jeg takker på forhånd for mulig hjelp.Med vennlig hilsen Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 25. juni 1808 og nevner enkemannen Peder Jacobsen Rygg og sønnene Jacob, 20, Stephen, 18, Simen, 16, Berge, 11, Peder, 11 og Samson, 7 år. Faren skulle være formynder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk, Yngve Nedrebø, for hurtig og klargjørende svar!Kan jeg stille et tileggspørsmål? Jeg finner ikke sønnen Samson i fødselsregistreringen for Gloppen, men har funnet han gift i Bergen. Er det mulig å finne hvor han ble født?Jeg takker på forhånd for all mulig hjelp her!Med vennlig hilsen Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Aase R Sæther

Birger - eg fann dette gamle spørsmålet; veit ikkje om du har funne ut av det i mellomtida? Begge foreldra til Samson er fullblods glopparar, og det er lite sannsynleg at dei skulle døype barn nokon annan stad. Har du framleis ikkje funne han, vil eg tru han er blant dei prosentane som nærmast kvar prest gløymde å føre inn.Eg ville likt å vite korleis du heng saman med denne familien - kontakt meg gjerne på aasers@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.