Gå til innhold
Arkivverket

[#31645] Slektstråd i Kvadraturen oppe igjen


Gjest Yngve Hauge
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Hauge

Hei,En Slektstråd i Kvadraturen har vært nede i lengre tid pga problemer på en server. Sidene er nå oppe igjen på nytt domene http://www.berentsen.name ... Sidene er foreløpig slik de var da serveren brøt sammen, men det kommer endringer der i nærmeste fremtid.Yngve Hauge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

I din vandring i Kvadraturen, har du kommet over Søren Pedersen Elven, g.m. Karen Nielsdatter som dør 1725 ?; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Andreas Buck Øvergaard

Hei Har sett litt på Kvadraturet og finner også mine aner der.Gjennom min mors slekt er jeg etterkommer av Morten Kjærulf er min 6tipolderfar mens Christen Mølbach er min 5tipolderfarmange hilsen Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Andreas Buck Øvergaard

Til KNUT ifra Knut Min tiptiptipolderfar Marcus Wøldicke Buck ble gift Magdalene Maria Mølbach datter av Anders Mølbach og Andrea Antonette Kjærulf hun var datter av Hans Kjærulf og Marie Magnadalena Wiborg Hans var sønn av Morten Kjærulf og Marie Magdalena Wiborg Har mere Mange hilsen Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Hauge

Knut Fasting nevner Søren Pedersen Elven, g.m. Karen Nielsdatter.Jeg kan ikke huske å ha sett navnet, men jeg skal ta en kjapp kikk i et verk vi overtok etter mine besteforeldre da de flyttet i ny leilighet i Østre Strandgate (Kr.Sand) ifjor høst. Det kan hende det står noe der.Liten kommentar til teksten som er lagt ut:Jeg har til nå konsentrert meg om å oppdatere og lete etter åpenbare feil i teksten til Danevad som skrev En slektstråd i Kvadraturen, og jeg har sett at den versjonen av teksten som er lagt ut inneholder noen åpenbare mangler. (harddisk som tok kvelden her og tok med seg en versjon som nesten var ferdigstilt) Det er blant annet en artikkel som mangler så vidt jeg kan se.Men jeg fikk høre av Alfred Berntzen i sommer at han har mye av det materialet som Danevad hadde arbeidet på før han døde (åpenbart). Så jeg vil ikke gjøre noen store sprell før jeg har fått kopier av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Hauge

Det er rett som Tore H Vigerust påpeker. Jeg skal merke teksten bedre. Det var jo temmelig åpenbart hvor det var fra da det stod på trykk i Fædrelandsvennen i forbindelse med 350 års jubileet til Kristiansand.Når jeg har tid skal jeg legge til rette for at det skal gå an å følge andre grener innad i Kvadraturen også. Mulig jeg får gjort noe med det i helga.-- Yngve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Søren Pedersen Elven var svigerfar til kjøpmann Peder Clausen Topdal. g.m. Birgitte Sørensdatter. Disse er nevnt hos Leevy.; o} knut f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Andreas Danevad

Hei, Finner det hyggelig at denne artikkelserien skrevet av min far, Alf Danevad, er tilgjengelig. Men, er overrasket at dette er gjort uten at hans familie er kontaktet.Finner det også lite tilfredstillende at dette er publisert uten fullstendig referanse til forfatter, dato og utgivelsesested. Er også usikker hvordan dette materialet har blitt redigert.Vennligst ta kontakt, Andreas Danevad (Alfs sønn) adanevad@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Yngve Hauge

Jeg fikk tilsendt kopier av artiklene til En Slektstråd i Kvadraturen fra Andreas Danevad sønn av forfatter Alf Danevad tidligere i uka. Sidene er nå oppdatert og rettet. Jeg kan ikke garantere for at det ikke er feil i teksten, men disse er i så fall mine egne skrivefeil. Jeg ber om at lesere gjør meg oppmerksomme på helt åpenbare feil. Det vil komme et etterord fra forfatteren i tillegg til et forord av meg selv etterhvert men selve teksten er nå komplett.Yngve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.