Gå til innhold
Arkivverket

[#31648] Dåp i Sandviken/Bergen i 1924


Gjest Atle Røthe
 Del

Recommended Posts

Gjest Atle Røthe

Min fars fetter, Gunnar Mjåtvedt, ble født i Bergen i 1924. Hans far var Josef F. Mjåtvedt og i følge en gammel notis jeg har funnet, som stod i BT 15/2-1983, var Gunnar Mjåtvedt sandviksgutt og vokste opp i Kirkegaten. Han fikk sin utdanning som tannlege i USA etter krigen, ble amerikansk statsborger og tannlege i den amerikanske hæren. Han tjenestegjorde i Europa i mange år, ble etter hvert utnevnt til oberst og hadde blant annet Eisenhower som pasient. Kan noen hjelpe meg med å finne ut når og i hvilken kirke Gunnar Mjåtvedt ble døpt og hvem som var fadderne hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Han ble født 4. april 1924 på Fødselsstiftelsen og døpt der 9. i samme måned. Som fadre står Bergit Kalsaas og Mari Myrtvedt. Dåpen er registrert i kirkebok for Sandviken, men uten nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Røthe

Takk for et utrolig raskt svar, Yngve! Jeg kan for øvrig opplyse om at Gunnar Mjåtvedt tok etternavnet Norlind i USA, og at han ble belønnet med æreslegionen for fremragende tjeneste i den amerikanske hærs helsetjeneste. De siste årene før han gikk av med pensjon, jobbet han i San Francisco, og han bosatte seg i Mill Valley rett utenfor byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.