Gå til innhold
Arkivverket

[#31649] Kittil Tarjeisen, Kviteseid, 1800-tallet.


Gjest Siri A. Baklid
 Del

Recommended Posts

Gjest Siri A. Baklid

Kittil f. 13.09.1824 på Rollefstad i Kviteseid, døpt 26.09. Konfirmert 20.10.1839. Gift 07.01.1854 med Aslaug Halvorsdatter (f. 01.09.1824, Borgejordet i Kviteseid). Barn: Anne (f. 1854), Halvor (f. 1856), Tarjei (f. 1858), Hæge (f. 1860). Aslaug døde i 1861. Kittil gift på nytt i 1863 med Sigrid Hansdatter? Barn: Aslaug (f. 1863), Anne Marie (f. 1864)På FS finner jeg en Gunhild f. 1851, datter av Kittil og Aslaug. Stemmer det?I 1865 er Sigrid enke på Lundeberg. Barna til Kittil fra første ekteskap er satt bort.Har noen ytterligere informasjon om Kittil (f.eks. dødsdato, skifte)/hans familie (flere barn)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Flaten

Det ligger en ættesoge fra Kviteseid på nett. Gå inn på www.vest-telemark.no og trykk på 'Ætte- og gardssoger' så kan du søke etter folk i Kviteseid.Jeg lette ikke mye, men Kittil Rolleivstad og hans andre kone, Aslaug Halvorsdatter var i allefall ikke vanskelig å finne.Vennlig hilsen Harald Flaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Ættesoga i word finner du her LenkeVed å sette opp dokumentet som dokumentkart får du liste over de ulike slektene på venstre side. (Desverre så har jeg funnet en god del feil/mangler ved bruk av søkeskjemaet.)Mvh Gro Berit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri A. Baklid

Takk for hjelp med lenkene! Det er mye å hente der, men det meste har jeg fra tidligere, da jeg har skrevet av noe fra bygdeboka før. Noen som har mer konkrete datoer å hjelpe med? (Dåp, konfirmasjon, vielser osv.) Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.