Gå til innhold
Arkivverket

[#31654] Lenora Agathe Seland f. Stavanger 1890, foreldre?


Gjest Øystein Knoph
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Knoph

Jeg søker etter foreldre til Leonora Agathe Seland f. i Stavanger 16. august 1890, død i Bergen 11. april 1948, gift ca 1910 med Alfred Sandal, Bergen . Jeg finner henne ikke i ft 1900. Ei heller på andre steder i DA. Er det noen som kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiFinner heller ingen med etternavnet Seland som kan passe, men er du sikker på at det er rett?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Knoph

Hei Lars, vel, det er jo flere som bruker Sæland, jeg har søkt på det også med negativt resultat. Men jeg bør vel også opplyse at hun så vel som mannen begge var døve ('døvstumme'). Kan det muligens være snakk om at hun var plassert på en døveskole e.l. i 1900? Mvh Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Hei ØysteinMed ref til siste innlegg, så er det en kandidat her: Fornavn/Fødselsår/Fødested passer i alle fall LenkeMvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina Samsing

Opplysningen om at de var døve var bra. Det finnes ei jente på døveskolen i Trondheim som het Leonora var født i 1890 i Stavanger. LenkeMvh Kristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Knoph

Hei og hjertelig takk til alle. Ja jeg tror absolutt at det er den riktige Leonora som er funnet i Trondheim, og jeg tror også at postbudet Jakob er faren. Det skulle være rart om det var flere døve Leonora Jakobsdatter født i Stavanger i 1890. Men det hadde vel vært bra om det kunne bekreftes vha kirkebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.