Gå til innhold
Arkivverket

[#31673] Rolf og Herman Vold /Wold/Voll, Moss


Gjest Tore Bjølgerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore Bjølgerud

Jeg søker etterkommere av de to ovennevnte. De to er min mormors fettere. Jeg vet ikke når disse er født , men mormor ble født i 1895. Du må gjerne svare på tbjoelge alfakrøll online dott no. Hilsen Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Bjølgerud

Jeg har fått opplysninger om at Rolf bodde i Mesnalien, Lillehammer, og døde i 1951. Herman skulle ha bodd i Bærum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei , Tore!Det er ikke så enkelt å finne Herman og Rolf Wold, Vold om de er født etter 1900.Da må du vel henvende deg til lokale slektsforskere i Bærum eller på Lillehammer.I 1900 tellingen fant jeg 4 Herman Wold i landet. Legger lenke til et par i Kristiania, far og sønn. LenkeIngen av dem er født i Moss, men faren i Borre.Vet du hva foreldre het? Var fettere eldre eller yngre enn din mormor? Det kan vel hjelpe deg i søket.Herman med etternavn Vold fant jeg bare en av i 1900. Lykke til !Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg tror at den familien jeg har funnet likevel kan være rett. De har jo også en sønn som heter Rolf. ( Det la jeg ikke merke til med det samme)Lurer på om vi er gamle kollagaer fra Sande skole? Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Bjølgerud

Takk skal du ha, Gunn, gamle kollega fra ca 20 år tilbake! Joda, du fant de rette. Da ser jeg at Rolf er født i 1888 og Herman i 1900. Foreldrene het Inga f Becker og Hermann Vold. Hilsen Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Bjølgerud

Jeg tar opp igjen denne. Jeg søker altså etterkommere av Rolf Wold,f 1888, bosatt Mesnalien, Lillehammer, hotellmann?, død i 1951, eller av Herman Wold,f 1900, siste kjente oppholdsted Bærum. Etterkommerne vil vel være mine firmenninger. Hilsen Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei Tore. I overskriften har du Rolf og Herman Vold/Wold/Voll. Jeg får ikke helt klart for meg hvordan Moss kommer inn i bildet. Får ikke helt inntrykk at noen av de er født her i Moss, er de det ?Om ikke de er født i Moss, har de da bodd i Moss ? I såfall har du noen anelse om når ?Du nevner at de er din mormors fettere. Har du noen info om din mormor ?Jeg har klokkerbøker for Moss, perioden 1901-1923, og det er kanskje aktuell periode for ditt spørsmål ? Derfor hadde det vært fint med en nærmere angivelse av hva jeg kan se etter. Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Bjølgerud

Takk til deg, Anne Lene. Mormor bodde hos sin onkel og tante på Jeløya, Inga og Johan Vold, omkring 1912, så da bodde de i hvert fall der. Han var sjømann (kaptein). Mer vet jeg ikke. Det jeg ønsker å få tak i, er etterkommere av Inga Vold, f Becker. Hilsen Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Tore Bjølgerud

Jeg prøver igjen, for jeg kommer ikke videre her. Er det kanskje noen fra Voldfamiliene i Horten og Tønsberg som vet noe om dette? Herman Vold var fra Borre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf M Kirkbakk

Søker foreldrene til Josef Pedersen i Kjærviglid skal være født ca 1805 Sverige og Hans Kone Olava Olsdatter f 1815-16 i MaalselvenTror at Josef Pedersen er fra Sverige Mvh Rolf M Kirkbakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.