Gå til innhold
Arkivverket

[#31678] Ane Marie Olsdatter, Trondenes, f. 1769


Gjest Håkon Brun
 Del

Recommended Posts

Gjest Håkon Brun

Jeg leter etter fødested og foreldre til en av mine aner. Ane Marie Olsdatter skal være født ca. 1769. Hun giftet seg 12. juli 1795 i Trondenes kirke med Nils Mikkelsen, f. på Store Skånland 1770. De fikk to barn etter det jeg kjenner til, Andrea (f. 1795) og Randi Maria (1801). Ane Marie Olsdatter døde 1826, sannsynligvis på Skånland og gravlagt i Trondenes. Er det noen som kan hjelpe meg med foreldrene til Ane Marie? Kirkebøkene og Family search har ikke vært til noen hjelp. mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Rolf A Røkeness

Iflg FamilySearch/IGI ble en Ane Marie Olsdr døpt 14.05.1769 i Tranøy/Troms: Lenke . Har du sjekket ut henne? (Det er en annen med samme navn født 1774 som fremdeles fins i Tranøy i FT1801).Mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Martin Kr. Bjørnå

Jeg har akkurat lånt Trondenes Bygdebok,Gårdshist. I bind I om Skånland kan du på side 172 lese en halv side om Mikkel Nilsen (ca. 1824 -1802)og familie, far til Nils (1770-1835). Men om Ane Marie Olsdt. f. ca 1769 og d.1826 står det ikke noe. Har du prøvd Folk og slekt i gamle Trondenes,det er en familiekatalog der det meste finnes. Forfattere er Bjørkenes og Jensen og er utgitt i 1997. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Brun

Joda, jeg har både Bygdebok for Skånland herred og Folk og slekt... Men jeg har vel innsett at Ane Marie neppe er født i Trondenes, da skulle vi i så fall funnet henne i kirkebøkene. Jeg har et godt håp om at Rolf A. Røkenes sitt tips om Tranøy på Senja kan være en løsning. Dette skal jeg følge opp så snart jeg får tid. mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.