Gå til innhold
Arkivverket

[#31681] Maren Holgersdtr. f. 1754, Strandjorda, Mo, Nordland. Når døde hun?


Gjest Rune Andre Nygård
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Andre Nygård

Maren ble i Mo, Nordland døpt 10. februar 1754 av foreldre Holger Jonsen Strandjorda og Anne Erikdtr. Brendåsen. I folketellinga 1801 er hun gift på Nordnævernesset, RanenLenke. Er det noen som har opplysninger om når og hvor hun døde? MVH Rune Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Andre Nygård

Ups!! gjorde en tabbe, jeg søker dødsdata om søstra Beret Holgersdtr., ikke Maren. Maren døde 1827 i Lurøy. Men Beret skulle jeg gjerne hatt data om når hun døde. Maren ble f. 1758 og dpt. 2. april s.å. I FT 1801 er hun gift på Nordnevernesset i Ranen, der søstra, Maren er enke etter Christen Eriksen Strandjorda død 1796.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alv Edvardsen

Hei Rune.- Beret Holgersdr., var g.1. 1783 m. enkem. Ola Andersa, Stuforsmoen. - Hun g.2. 1789 m. Ola Håksa N. Nevernes. Buker der ca. 1790 - 1808. De fl. så til Stenneset (prestegården) og var forpaktere der ca. 1809 - 1811.- Senere husmann på Mo.-- Hvem var søsteren Maren g.m. ? Vet du det, vil jeg gjerne vite det.-- Med hilsen Alv.--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Andre Nygård

Maren ble første gang gift i Mo den 6. januar 1782 med Kristen Eriksen f. 1758 fra Storbekkmoen, Mo, Nordland, død 1796, Fagerjord, Mo. Gift 2. gang i Lurøy, Nordland med Lars Mikkelsen Lien, f. ca. 1756. MVH Rune Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.