Gå til innhold
Arkivverket

[#31686] Jordmor Ellen Maria Helmand, Akershus


Gjest Egil H Thomassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Egil H Thomassen

Ellen Maria Helmand er i 1801 oppført som den første offentlige jordmor i Akershus. Hun giftet seg 2 g. 14. des. 1791 i Domkirken i Kristiania med bataljon-feltskjær Caspar Buchholtz under navnet Ellen Maria Rasmussen.Finnes det ytterligere opplysninger om Ellen Maria og Caspar Buchholtz?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg mener å ha flere opplysninger om Ellen Maria, dessverre ikke tilgjengelig her. Lurer på om du ikke har feil slektsnavn, men her er jeg på en tynn is som kalles hukommelse. (Uansett, jeg har før skrevet litt karikert at det er fler feil enn riktige navn i 1801-telling i Christiania på DA - av ulike årsaker).Hvis du oppgir en mail-adresse, kan jeg komme tilbake til jordmoren etter 20. august.Men forhåpentligvis har du fått hjelp før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil H Thomassen

Jeg har slektsnavnet fra FT 1801, men det er som du skriver gode muligheter for trykkleifer.Ta gjerne kontakt over mail. egil.lxx@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.