Gå til innhold
Arkivverket

[#31695] Christen H. Tallehagen f. ca 1729, Luster i Sogn


Gjest Tom Harald Dahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Harald Dahl

Hei! Er det noen som har kjennskap til forfedrene til dette ekteparet og hva historien sies om dette ekteparet:Tallehagen, Christen Haaverson Født : før 1729 i Talle, Luster, Sogn og Fjordane Død : 1774 i Luster, Sogn og Fjordane Gravlagt : 4 Juni 1774 i Luster, Sogn og Fjordane Gift: 22 Juni 1757 med: Johannesdtr, Anna Født : omkring 1729 i Sørheim, Luster, Sogn og Fjordane Død : 1771 i Luster, Sogn og Fjordane Gravlagt : 19 Desember 1771 i Luster, Sogn og FjordaneDe fikk følgende barn: Inga Christensdatter Haaver Christensen Anna Christensdatter Johannes Christensen Sande Hjørund Christensdatter Christen ChristensenEtter konas tidlige dødsfall giftet Christen H. Tallehagen seg på nytt med: Gift: 14 Oktober 1772 i Luster, Sogn og Fjordane Ørjensdtr, Martha Født : 1735 i Høyem, Luster, Sogn og Fjordane Døpt : 2 August 1735 i Luster, Sogn og Fjordane Død : 1814 i Talle, Luster, Sogn og Fjordane Gravlagt : 26 Desember 1814 i Luster, Sogn og FjordaneDe fikk ei datter: Anna ChristensdatterPå forhånd takk!Tom Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Du finn mykje stoff om denne huslyden og ætti deira i Gards- og Ættesoga for Luster, m.a. i band III (1987) og i band II (1986).Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Harald Dahl

Hei Lars!Takk for svaret! Jeg bor ganske langt unna Luster og må nok sansynlig fjernlåne bøkene hit på biblioteket.Hvis du, eller andre kunne gjøre et lite oppslag om denne familien og deres forfedrene, ville jeg bli svært 'happy' :-)På forhånd takk. mvh Tom Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hi Tom!Det er eg som har skrive desse bøkene, og stoffmengdi om denne huslyden famnar over fleire sider i fleire bøker og er soleis svært omfattande. Stoffet er prenta for å vera tilgjengeleg for alle ønskjer å ''fordjupa seg'' i det, og diverre har eg korkje tid eller høve til å ''reprodusera'' dette stoffet.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.