Gå til innhold
Arkivverket

[#31700] Hvor ble det av Hans Christian Prom f.1758 i Bergen?


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg legger ved denneLenke. Håper noen kan hjelpe meg jeg finner ham ikke videre. Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Kan dette være et spor? 9454 Carl Friderich Prom Hanna Elisabeth Tuxen EM:/P: nov.11 1749 KK 3753 Jan Rasmussen Krog Hanna Elisabeth Schnell ekmd. afg. Carl Proms i huset des.15 1767 DK48488 Mar 14 1777.. Hans Christian Schnell mesterbager dødfød pige NK48919 Feb 09 Feb 16 1781 Elen Hans Christian Schnell bager Marche Hacksen NK Carl Prom dør i 1761 og Hanna Elisabeth dør i 1775 Kan Hans Christian tatt etternavnet Scnell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Ser at moren til Hanna Elisabeth heter Scnell 7695 Jul 22 1729 Hanna Elisabeth Johan Frideric Tuchsen Barbra Snel KK Så da er vel stor sannsynlighet for at Hans Christian har tatt navnet Schnell og at det ikke er en fetter på moren sin side. Greta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg finner flere med etternavn Prom i 1801. I Arendal, Fredrichvern, men ingen Hans Christian.Om han bruker Schell som etternavn, har jeg heller ikke funnet han i 1801.Kan det tenkes at han oppholder seg utenlands på daværende tidspunkt?Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Hallo. Hans Fredrick og broderen har ikke samme far som Hans Chrsitian som antagelig er en generasjon eldre. ...54710 Apr 29 Mai 05 1776 Hans Hinrich Christopher Johann Hinrich Schnel meisterhutmacher Anna Mettha Adelhorn MK 54728 Mai 02 Mai 08 1777 Herman Friederich Joh. Hinr. Schnell meisterhutm. Anna Mette Adelhorn MKMVH Greta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Det er jo mulig han har tatt navnet Schnell. Jeg har undersøkt og det finnes ingen andre Hans Christian som er døpt Schnell i Bergen på 1700 tallet. Men jeg trenger flere sikre opplysninger. Takk for hjelpen! Med vennlig hilsen Jan FRode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Hallo. det ser ut som om jeg har tatt feil når det gjelder Hans Christian Prom. Ser at Carl Proms sønn 2 år, blir begravet i 1760. Detter er antagelig Hans Christian som er født i 1758. '2645 m 2 Carl Prohms søn Sep 23 1760 DK' MVH GSO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

For også få avsluttet Hans Christian Schnell. Han er født i Bergen i følge Bergen borgerbok '... 1774, 29. sept. Hans Christian Scnell, Bergen, Mesterbager. Foreldrene hans ser da ut til å være '... Jul 22 1753 Hans Christian Henrich Christiansen Schnell bagersvend Elen Tørresdtr Solem KK'. Han fikk også en bror som heter Tørris. Det finnes også en korporal Hans Christian Schnell i Davik som gifter seg med en Eli Olsdatter i 1751. MVH GSO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.