Gå til innhold
Arkivverket

[#31714] Emigrant Anette X


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Anette Svendsen, født Ø.Toten 1870 emigrerer til Amerika her: 103948 Oslo 3614 1893 April 21 Anette Svendsen f u 23 ø.toten Minneapolis 3620 Norge 198.- AngeloIfølge eldre slektninger i Norge husker de en 'eldre amerikanerinne med blått hår' som var på hjembesøk flere ganger, siste gang antagelig på 50-tallet.De vet at Anette ble gammel, hadde en usedvanlig bra helse, men døde brått.Problemet er at ingen husker noe mer om henne. Ble hun gift, endret hun fornavnet, når døde hun?Jeg har lett og lett, søkt på ancestry.com og andre steder etter hele pikenavnet med variabler og kun etter fornavn; til dels kombinert med fødsted - og år.Jeg har spesielt konsentrert meg om statene Minnesota (destinasjon) og California; ettersom en fjern amerikansk slektning av henne mener å vite at hun endte opp der.Har også forsøkt å finne henne på hjemmebesøk under emigranter Oslo 1867-1930 uten hell.Forøvrig vet jeg at hun hadde en bror; Helfred som også emigrerte.Selv om jeg ikke har klart å¨finne Anette gjennom broren tar jeg med litt opplysninger likevel:Ankom Ellis som Kelford Svendsen 2 okt. 1903Kan følges i Minneapolis City Direcory fra 1910 til 1927 og selvsagt i Census. Døde i Minneapolis (som Fred Swenson)14 april 1981 i en alder av 105 år!Før noen eventuelt starter et søk: Er det noen som har gode tips å gi??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Tor Rustad

Beklager; skulle selvsagt nevnt det: Hun ble gift med snekker Andersen...:(Hun brukte navnevarianten Annie i flere tellinger senere også.) 1900 Robert Anderson b. June 1859 in Norway, immigrated 1880, carpenter Annie b. Feb. 1871 in Norway, immigrated 1893 Margaret b. Jan 1896 in Minneapolis, MN Arne b. Aug 1897 in Minneapolis, MN Baby (son) b. Jan 1900 in Minneapolis, MN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.